Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna eller Farstanäs i morgon em?

• Fituna eller Farstanäs i morgon em?

Publicerad av argulander på 3 april, 2007 vid 18:08

Det ska bli 9 grader varmt och SV 8-12 på em, dock inte sol så det blir väl ingen sjöbris. Funderar på att ta en vända antingen till Fituna eller Farstanäs beroende på vindvinkeln. Kollar Landsort innan. Nån som hänger på? Klas

jox svarade 17 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jox

Medlem
    3 april, 2007 vid 20:37

Jag drar till Farstanäs mellan 15 och 17 och kör runt en timme! vore kul om fler kom dit…

• argulander

Medlem
    3 april, 2007 vid 20:43

@Jox 374307 wrote:

Jag drar till Farstanäs mellan 15 och 17 och kör runt en timme! vore kul om fler kom dit…

Försöker vara där om prognosen håller. Siktar dock på att komma dit något tidigare. Senaste prognosen på lokal-TV ger också viss förhoppning om lite sol. Klas

• argulander

Medlem
    4 april, 2007 vid 13:51

@argulander 374310 wrote:

Försöker vara där om prognosen håller. Siktar dock på att komma dit något tidigare. Senaste prognosen på lokal-TV ger också viss förhoppning om lite sol. Klas

Var där (Farstanäs) 14.00 då blåste det uppskattningsvis 4 m/s med byar kanske upp till 6 m/s. Skulle inte ha planat med de grejor jag hade, Formula hade väl funkat tror jag. Lite tidsnöd så jag valde att inte stanna och vänta på vind. Klas

• marden

Medlem
    4 april, 2007 vid 14:12

va skumt att det inte blåste nått, sitter just nu o svär över att man inte trodde det skulle blåsa idag o bokade in andra saker samtidigt håller soptunnorna på att blåsa omkull här hemma på gatan.
    stavsnäs har 7m/s o utö 16m/s?

• bopung

Medlem
    4 april, 2007 vid 16:12

Var ligger Farstanäs?

• argulander

Medlem
    4 april, 2007 vid 18:29

@Bopung 374452 wrote:

Var ligger Farstanäs?

Järnafjärden som nås från Stockholm E4 förbi Södertälje, sedan avfart mot Södertälje syd, sen kör man Nyköpingsvägen mot Järna till avtag vä Farstanäs, åker in på campingen, sen måste man ha nyckel till en kedja som stoppar framfarten sista 400 m, den får man genom Södertälje windsurfingklubb och den kostar 300 kr. Mycket fint ställe med riggning på gräs och sandstrand. Det finns även ett klubbhus i tämligen uselt skick. Stället är bra från V-S. Ett alternativ till Fituna när det drar för mycket åt väst (över 235 grader). Man åker från Hornstull på under 40 min. Klas

• jox

Medlem
    4 april, 2007 vid 23:00

Jag var där vid 15 tiden och fick några repor med min 6.7:a… Byig vind och snorkallt i vattnet gjorde det inte riktigt värt att fortsätta så länge men det var en helt ok premiär. Kände att det krampade på i underamarna, kanske har man köpt en för liten våtdräkt 🙁

/Jocke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna eller Farstanäs i morgon em?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.