Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › FITUNA ELLER GÖRVÄLN????
-
FITUNA ELLER GÖRVÄLN????
Publicerad av knutte på 30 april, 2003 vid 07:57Snabba ryck. Jag åker om en timme. Vart åker ni andra? DN säger ren västvind men vädersajterna sydväst. Det luktar Fituna men det är lång väg från norr om stan….
Snart riktig premiär jihaaaaaaaaaaaaaaad!
/Mknutte svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
På Landsort säger dem 13,8 m/s 217*, hoppas det vrider runt så att fituna funkar. Vi syns där/Pär
-
Långt till fituna + förmodligen en massa trafik genom stan idag. Det ska mojna framåt eftermiddag/kväll. Sitter fortfarande på jobbet, blir nog görveln eller kallhällsbadet för min del. AARRRGGGGHHHH….man skulle tagit ledigt idag och begett sig neråt Torö tidigt imorse.
-
Så här ett par dagar efteråt kan jag meddela att det blev Görväln för mig och tre andra + en formulaseglare som dök upp från ingenstans och försvann lika märkligt efter en stund. Segelstorlekar 6.2-7.5 användes. Killarna på sexkvadratarna gick bra i byarna och vi andra lite oftare, fast absolut inte hela tiden. Solsken och ganska mycket planing, gipparna satt okej för att vara årets första, inget gick sönder, frös inte särskilt mycket trots att stortårna tittade fram genom mina trasiga skor. Helt enkelt en riktigt skön surfpremiär!
-
Efterhadsrapport från Fituna: 2 oldboys när jag kom och hygglig vind, dock mycket på väst. Riggade och vinden mojnade rejält och vred och kom igån på sv som utlovat. Seglade en timme 6.7 med lagom premiärturstryck och sedan mojnade det och jag åkte hem. Veteranen Börje (tror jag) med en anaboldopad gammal Screamer (breddad ca 4 cm…) planade mest hela tiden till oss andras förtret. Det dök upp några till och oxå 2 såna där som plötsligt bara försvinner i fjärran…
Kontentan var bra lagom mesigt premiärsurf och kallt i vattnet så in i mars ungefär…
Logga in för att svara.