Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna eller Nynäshamn i morgon ?
-
Fituna eller Nynäshamn i morgon ?
Publicerad av bjornen på 21 november, 2009 vid 11:34Någon som hänger på å segla på fituna, strandvägen/nynäshamn eller skanssundet i morgon. Verkar bli S och en 8-10ms.
//Björn
fastlandsguten svarade 14 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Jag tycker det känns lite långt, själv tänkte jag försöka mig på björkvik imorgon. Någon annan som har samma funderingar?
-
Ser väl bra ut för Fituna drar nog ut vid 12-tiden om prognosen håller.
Klas
-
Quote:Jag tycker det känns lite långt, själv tänkte jag försöka mig på björkvik imorgon. Någon annan som har samma funderingar?
Japp, en till.
Blir väl eftermiddagen. Jag kanske sticker ut kl. 13.00 från lilla sand. Möjligen senare./Erik.
-
Grrrr;589384 wrote:Japp, en till.
Blir väl eftermiddagen. Jag kanske sticker ut kl. 13.00 från lilla sand. Möjligen senare./Erik.
Ändrade planer, ingen surf för mig imorgon. Jag drar iväg på måndag istället, har sjuhelvetes mycket plugg framför mig som tyvärr måste gå i första hand 🙁
-
Vi är 2st som åker till strandvägen nynäshamn. Vore kul om vi blir fler 🙂 Vi borde vara där runt kl 12
//Björn
-
Bjornen;589412 wrote:Vi är 2st som åker till strandvägen nynäshamn. Vore kul om vi blir fler 🙂 Vi borde vara där runt kl 12
//Björn
Fituna funkad helt ok idag, lite kallt men helt ok
-
tbsurf;589440 wrote:Fituna funkad helt ok idag, lite kallt men helt ok
Kallt? Det var väl relativt varmt idag, åtminstone i luften? Hur var vattentemperaturen?
-
PatrikS;589441 wrote:Kallt? Det var väl relativt varmt idag, åtminstone i luften? Hur var vattentemperaturen?
Svårt att uppskatta nån vattentemp, vad säger ni andra som var där? Syd 8-11 imorgon så jag ska försöka vara där runt lunch imorgon igen
-
tbsurf;589447 wrote:Svårt att uppskatta nån vattentemp, vad säger ni andra som var där? Syd 8-11 imorgon så jag ska försöka vara där runt lunch imorgon igen
http://www.bullandomarina.se/climate/vattentemp/temperatur.html
-
Grrrr;589384 wrote:Japp, en till.
Blev det bra idag?
Är sugen på att åka ut imorgon, ska du med? 🙂(Och hur tar man sig till lilla sand? )
-
Quote:http://www.bullandomarina.se/climate…emperatur.html
Den där ligger rätt långt in i skärgården, jag tror att temperaturen i Fituna är lite högre. Temperaturen i Nämdöfjärden är redan lite högre.
Quote:Blev det bra idag?Ja, fast samma skit som förra helgen att det började blåsa på riktigt när solen hade gått ner. Dimma, regn, mörkt, ingen ute, guppa och sen bränna en stund.
2 härliga timmar på vattnet. Men igår var bättre.Quote:Är sugen på att åka ut imorgon, ska du med?Nej, men jag är här. Jag kommer att vara ner på stranden för att rasta bäbis. Jag kan komma ner med kaffe om du vill…
Quote:(Och hur tar man sig till lilla sand? )Som till Björkviks brygga. Men på krönet precis innan bryggan svänger du till höger mot ‘bad’, ‘mörtviken 11’ och ‘parkering’. Andra till vänster efter 400m mot ‘bad’ och ‘parkering’. Håll till vänster och kör så långt du kan (300m). Parkera och gå till höger, ner för backen. Framme efter 50m.
Bra att veta, det finns inga grund eller stenar (stenarna som finns ligger i princip i vattenbrynet). Mitt i viken ligger ett område med vassrötter, håll dig vid sidan om eller utanför, det är bäst för skorna.
Om du vill åka till ‘stora sand’ parkerar du 100m tidigare och går ner till vänster. Den stranden är mycket finare men fungerar bäst på ostliga vindar och det är lite längre att gå ner till. Inga stenar och grund där heller. Det är inte lika långgrund som ‘lilla sand’
Ha det!
/Erik. -
Vi blev två som körde Strandvägen Nynäshamn, riktigt bra fint tryck och planing hela tiden körde 7,1 väger tyvärr 95 kg fn och körde 125 liters bräda. Lättare seglare skulle nog ha kört 6.0. Jämn och fin vind, inga som helst problem med kyla. Mycket bra dag.
Klas
-
argulander;589508 wrote:Vi blev två som körde Strandvägen Nynäshamn, riktigt bra fint tryck och planing hela tiden körde 7,1 väger tyvärr 95 kg fn och körde 125 liters bräda. Lättare seglare skulle nog ha kört 6.0. Jämn och fin vind, inga som helst problem med kyla. Mycket bra dag.
Klas
Det där verkar som ett bra ställe. Kommer det in nån dyning?
Om jag var arbetslös skulle jag flytta till nynäshamn (eller Tarifa, har inte riktigt bestämd mig än).
-
tbsurf;589447 wrote:Svårt att uppskatta nån vattentemp, vad säger ni andra som var där? Syd 8-11 imorgon så jag ska försöka vara där runt lunch imorgon igen
hoppsan, syd 10-13 har smhi ändrat till nu på morgonen..
-
Har bott i Nynäshamn under hela min uppväxt och seglat mycket vid strandvägen. Mycket trevligt på syd och syd ost. Orkar man kryssa ut utanför Bedarön(yttre gården) blir det ännu “öppnare”
Man kan med fördel också kliva in från Knappelskär ifall man har nyckel ut på lövhagen 🙂
är man med i wakeboard klubben går nog det att ordna…
Logga in för att svara.