Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna gick av idag!

• Fituna gick av idag!

Posted by jeppe on 31 augusti, 2002 at 16:54

Tjena hej!

Ikväll var det fullt tryck i 5.7-an vid Fituna, kalasfina vågor på runt metern. Kom inte ut förrän runt 16 tiden, då var det runt 10 pers på vattnet.

Vid 17.30 tiden kom det en mäktig stormby med en hel del regn som gjorde att man inte såg land, (befann mig ungefär 150 m från land när detta inträffade). shocked.gif.

pete replied 22 years, 3 months ago 4 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • anonym-anvandare

Member
    31 augusti, 2002 at 17:23

Vad gick inte av idag???
    Västervik oxå 5.7, byigt och jag hade sällskap ca en timme av en local. Det var bättre förr i V-vik när det hade varit 10-15 pers ute en dag som denna…
    /Mats

• anonym-anvandare

Member
    1 september, 2002 at 05:59

cool, det blåser!

• anonym-anvandare

Member
    1 september, 2002 at 17:45

mer som gick av igår, bomm plus segel. ja ja men det blåste ivarje fall…

• oscar

Member
    1 september, 2002 at 17:56

Roxen var riktigt grymt igår också. Fina hoppvågor och överriggad 4.7. Var också ute på vattnet när stormbyn kom. Fick bodydragga in till land.

• anonym-anvandare

Member
    1 september, 2002 at 18:00

…. min pung gick oxå av igår!!!

• jeppe

Member
    1 september, 2002 at 18:07

Det var som attan, stormbyn drog från Vättern till Sthlms området. Undra hur många som fick känna på den i Svedala?

Drog den förbi Roxen runt 17.00 tiden eller?

• oscar

Member
    1 september, 2002 at 18:15

nej en men vid 16 tiden. Helt omöjligt att hålla sig stående med 4.7an.

• anonym-anvandare

Member
    1 september, 2002 at 20:58

Byn kom till Farstanäs (Järnafjärden; Södertälje Windsurfingklubb) ca kl 17.00. Väntade 5 minuter tills regnet lade sig. Hade 6.0-an riggad så jag stack ut med den. Blåste väst troligen minst 15 m/s. Enormt kul! Första gången på alla år jag varit med om ordentliga, rena svall på Järnafjärden! /Lars

• pete

Member
    2 september, 2002 at 07:06

Seglade vid Oxnö på Gålö mellan 11.30 – 15. Riktigt bra, gick från överriggad 5.7 ner till 4.7 och hade bra tryck hela tiden! Jag måste slå ett slag för detta spot; trots guldförhållanden (med Stockholmsmått mätt, dvs öppen fjärd med icke brytande havsvågor) var jag i stort sett ensam hela tiden!

Tjohoo!

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna gick av idag!

You must be logged in to create new discussions.