Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna imorgon?

• Fituna imorgon?

Publicerad av robin på 10 juni, 2006 vid 11:02

Borde det inte bli bris i morgon med sydlig grundvind och soligt? När brukar den dra igång och hur mycket brukar det blåsa?

Robin

peppem svarade 18 år, 5 månader sedan 16 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • jonasp

Medlem
    10 juni, 2006 vid 11:35

det ser bra ut. enda problemet kan väl vara att det är ganska högt lufttryck just nu men det ser ut att kunna minska lite till imorgon.

jag kommer nog göra ett försök där om prognosen står sig.

• maca

Medlem
    10 juni, 2006 vid 13:05

Kommer också satsa på Fituna imorgon…brisen borde sparka igång ordentlig med utlovad värme, sol och kallt vatten.
    Någon som har koll på ca när den brukar dra igång…ca 13-14 eller?
    /André

• imported_hakan

Medlem
    10 juni, 2006 vid 17:01

Blir det något, så kommer jag med.

/Håkan

• hanlar

Medlem
    10 juni, 2006 vid 18:14

Det blir defintivt bris imorn, smhi sa idag 1-5, runt Tälje kanalen har vi haft runt 8-9 hela em och har fortfarande. Det blir säkert samma imorn så det blir definitivt Fituna.

• svenne

Medlem
    10 juni, 2006 vid 18:27

Det skulle vara grymt sjysst om någon kunde skicka ett surfnet-sms när det kickar igång. Jag måste göra en annan sak innan så det gäller att optimera…

• goose

Medlem
    11 juni, 2006 vid 08:35

4-8 SV i grundvind….är det någon som tror på att det kan bli surf idag mha sjöbrisen, typ 7-9 m/s? Bor i Nyköping, känns lite som en risktagning att åka till Fituna!

• philippos

Medlem
    11 juni, 2006 vid 15:52

Nå hur blev det? Fick ni någon bris under söndagen?

• _frippe_

Medlem
    11 juni, 2006 vid 15:58

Nå hur blev det? Fick ni någon bris under söndagen?

Nej, inte fram till 16:30 då jag åkte hem i alla fall. Det var bara formulaseglarna som fick plana idag…

• goose

Medlem
    11 juni, 2006 vid 16:16

Skönt, då blev ingen bomkörning igen till Fituna….istället blev det bomkörning till Getå, enbart Formula seglare med +9.0 m2 som fick planing! Suck, var är vinden?!?

• anders_hoffman

Medlem
    11 juni, 2006 vid 16:45

Va tror ni om brisen imorrn måndag då?
    Natten till Måndag: Sydväst, 2-6 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 0%
    Måndag förmiddag: Mellan sydväst och syd, 4-8 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 15%
    Måndag eftermiddag: Syd, 5-9 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 20%

O varmt o soligt? Borde väl vara perfekta brisförhållanden?

• getwet

Medlem
    11 juni, 2006 vid 19:50

Tisdag pekar på mer grundvind……och varmt. Högtrycket som varit för massivt la nog locket på idag för bris, men den börjar försvagas en aning, vi får hoppas.

• bopung

Medlem
    11 juni, 2006 vid 19:58

Idag var värsta dagen på länge. Länge sedan jag såg så många bilar på Fitunaparkeringen. Det känns på något sätt som ett säkert kort när det är så många surfare där men ack vad man kan luras. Vi hade i alla fall tur med vädret….

• fastforward

Medlem
    11 juni, 2006 vid 20:37

Ahh, låter som om jag valde rätt idag för en gångs skull och stannade hemma.

• anders_hoffman

Medlem
    12 juni, 2006 vid 13:38

Blir/är/blev det någon bris på Fituna idag? Satsar nog på att dra dit imorrn istället!

• marangen

Medlem
    12 juni, 2006 vid 13:58

Hörde av en polare att det var dött!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna imorgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.