Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › fituna nu
-
fituna nu
Publicerad av hanlar på 6 maj, 2008 vid 16:02prognosen höll. 7-8 ms. Sol. 2 seglare.. Skumt
bjornen svarade 16 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Vilken prognos var det? Såg ju helt dött ut där jag kollade.
-
smhi sv 4-8. Kanotvädret 4-5 och sol. Lite brisförstärkning så har man 7 sekund..
-
I see, det är den där skumma brisen som smyger in alltså. Känns lite vanskligt att sitta i bilen en timme för att det “kan” bli sjöbris bara.
-
Ni som kan Fituna och vet när det funkar, vad tror ni om idag fredag 9/5 (för mycket väst?) eller imorgon lördag? Brukar det dra igång vid 2 tiden eller? Tacksam för tips, en bit att åka… men solen är här o finare väder blir det väl inte så här års, bara vinden som är klen…
-
@Tocha 464202 wrote:
Ni som kan Fituna och vet när det funkar, vad tror ni om idag fredag 9/5 (för mycket väst?) eller imorgon lördag? Brukar det dra igång vid 2 tiden eller? Tacksam för tips, en bit att åka… men solen är här o finare väder blir det väl inte så här års, bara vinden som är klen…
Jag brukar hålla lite koll på riktningen på landsort http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02567 och vrider det åt rätt håll och det blåser en 5-6 sekundmeter där (typ som nu 🙂 )så kan det vara riktigt bra med lite större prylar vid Fituna. Jag har nog tänkt att dra dit efter lunch om solen/riktningen håller i sig.
//Björn
-
Björnen,
Tror inte jag kan komma loss för surf idag. Nyfiken att höra hur det går dock. Slå gärna en pingla när du kommer dit.
-
Den spekulationen gick ju jättebra, blåste nordligt när jag va där :smirk: Nåja i morgon MÅSTE det bli vind… Nu ser jag mer stjärnor på windguru än jag har sett dom senaste 3-4 veckorna 🙂 vad nu det är värt :confused2:
//Björn
Logga in för att svara.