Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › fituna och brisen?
-
fituna och brisen?
Publicerad av Oregistrerad på 22 april, 2006 vid 11:30Har den satt igång än eller är det för kallt? Vad tror ni om imorgon?
getwet svarade 18 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag gissar att det är för tidigt/kallt.
Jag är dock bra sugen på att åka och kolla, abstinensen har ju övergått i depression sedan några månader så det vore skönt att kliva ur ide nu.
Får se om det blir åka ut i morrn eller ej./Jocke
-
kan nog bli fint imorgon, det är ju grönt på theyr och med lite bris kanske kanske
-
i dag var det i alla fall bris på Fituna. riktigt bra drag med 7.8 och 116L. äntligen ett bra session i år.
-
Grattis till brisen, hoppas du har rätt att “brismotorn” startat.
Kanske ska övertala brorsan och åka ut i morrn med förhoppning om att grundvinden räcker.
Det ska ju vara mulet i morrn och inte så varm så dagens bris kanske inte upprepas.
Usch vilken pessimist jag är…
/Jocke -
Någon som var på Fituna idag (söndag)?
Borde ha blivit lite bris eller?
/ Calle -
Bris eller inte, surfbart var det i all fall. Många körde med segel kring nio kvadrat och feta brädor men stack man iväg på långrepor ut på fjärden funkade det även med 7.5 och 115 liter för en 90 kg surfare.
-
Görveln (Kallhällsbadet) levererade bra idag vid 15-tiden när “brisen” orkade in. Brukar konstigt nog ofta bli bra tryck från ren syd så här på försäsongen, om än lite byigt. Stundtals rejäl push i 7.1 på 105 liters freestyle för en 84 pannors “påskäggs-svullare”.
/André -
Calle wrote:Någon som var på Fituna idag (söndag)?
Borde ha blivit lite bris eller?
/ CalleTänk att han va det, och saknade dig. Troligen var det bris eftersom vinden avtog markant vi 17.00 tiden. Men fram till det så var det mysdrag i RS4 8.4 (motsvarar troligen 7.0-7.5 vanligt) och Falcon 120. Inget tokdrag men lagom försäsongsövning.
Logga in för att svara.