Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna sön 18/3 ?
-
Fituna sön 18/3 ?
Publicerad av argulander på 17 mars, 2007 vid 16:09Ser ju ut att bli lite kallt men borde väl funka på em. Var vid Sätrastrandsbadet idag, det var ok, isfritt och inga större problem med kylan, körde 7,4 och Skate 112, stundtals riktigt bra tryck. Bor ju nära så jag satte på mig dräkten hemma och tog av den hemma, rekommenderas. Vore kul om någon annan dök upp i morgon, lite tveksamt ge sig ut själv den här tiden på säsongen. Klas
argulander svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Du skulle ha sagt till i förväg så skulle du nog fått sällskap på vattnet. Eller åtminstone en åskådare/fotograf. Sätrastrand är riktigt nära för min del också.
Jag var i valet och kvalet inför idag men ensam på vattnet + liiite för kallt vägde till över soffans fördel 🙂
Hur kallt var det tro? I vattnet alltså.
-
Tyvärr så jobbar jag i helgen så det får bli en kommande helg. Nu känns det nära för säsongspremiär för mig 🙂 Ska bli riktigt kul.
//Björn
-
min “nya bräda” anländer från skåne imorrn om den kommit medans det var ljust så kanske man hängt på men den kommer nog sent på kvällen.
men det är kanske lika bra det vatten temperaturen ligger väl på ca 0,001gredit
om luft temperaturen går upp mot 10gr vilket det inte ser ut som kan det ändå bli en tur till dalarö som bjuder på bättre kallväder förhållanden med knädjupvatten till en del -
@Mården 370744 wrote:
min “nya bräda” anländer från skåne imorrn om den kommit medans det var ljust så kanske man hängt på men den kommer nog sent på kvällen.
men det är kanske lika bra det vatten temperaturen ligger väl på ca 0,001gredit
om luft temperaturen går upp mot 10gr vilket det inte ser ut som kan det ändå bli en tur till dalarö som bjuder på bättre kallväder förhållanden med knädjupvatten till en delDet är möjligt att det blir Dalarö för min del i stället, det ser ju lite mer “safe” ut för kallväderssurf på SSV, strular det lär man ju driva in på grunt vatten rätt snabbt. Har faktiskt inte surfat vid Dalarö förut men det verkar ju inte så komplicerat. Klas
-
om du alldrig har varit där kan jag rekomendera att rigga och utgå från askfatshamnen som ligger i slutet av kanalen på själva dalarö sidan bara att åka in o igenom båtklubben till vändplan o parkera där, rigga på vändplan o kliva i längs med berget öster om bryggorna tyvärr djup men på andra sidan viken långgrund sand botten
-
@Mården 370774 wrote:
om du alldrig har varit där kan jag rekomendera att rigga och utgå från askfatshamnen som ligger i slutet av kanalen på själva dalarö sidan bara att åka in o igenom båtklubben till vändplan o parkera där, rigga på vändplan o kliva i längs med berget öster om bryggorna tyvärr djup men på andra sidan viken långgrund sand botten
Tack ska testa detta, hoppas vi blir några fler. Klas
Logga in för att svara.