Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna söndag?

• Fituna söndag?

Publicerad av benx på 3 oktober, 2008 vid 08:26

Vad tror ni om Fituna på söndag? Ser ut att kunna bli riktigt bra!Visst e de bäst på SV-S där?

/Eric

marangen svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • benx

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 11:25

Ser ut att möligtvis kunna bli lite SO, lite delade menigar på väder sajterna:smirk: Är de hel kört me Fituna då? Kanska ska bli björkvikvik då?Är det bättre? De finns säkert någon erfaren och klok surfare som kan hjälpa mej så jag kan få ut en toppen dag på söndag:grin:

• jlaser

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 16:31

Hej, om du gillar Himmerfjärden så finns ju Skanssundet på andra sidan. Blir ungefär samma förhållanden som vid Fituna. Funkar bra på S till SO.

• benx

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 16:45
    jlaser;504788 wrote:
    Hej, om du gillar Himmerfjärden så finns ju Skanssundet på andra sidan. Blir ungefär samma förhållanden som vid Fituna. Funkar bra på S till SO.

Ok vad bra! Tack för tipset:smile:

• argulander

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 17:26

Dyker upp vid Fituna eller möjligen Skanssundet på söndag som det ser ut nu.

Klas

• //TOMMY//

Gäst
    4 oktober, 2008 vid 10:11

Klockren prog för Fituna på söndag.:cool2:

Klockren prog för Torö på måndag .:cool2:

• argulander

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 10:34

Åker om en stund Teo och jag, 200 grader 18 m/s medelvind 20 m/s i byarna vid Landsort kl 12 (+ lite regn).

Klas

• henryk

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 19:19

Efter att ha sett bilderna från Torö känns det ju lite mesigt….men, måste ändå rapportera skitfin segling i fituna mellan 16:30 -18 ca, med 4,5 och 88 freewave… när jag kom dit såg det iofs helt tokigt ut, folk beklagade sig över mycket vind, avsaknad av 3,7 osv, så jag drog ner 4,5an maximalt och tänkte att jag tar mig en försiktig repa ( jag var ju ensam kvar) men vinden måste lagt sig lite så det funkade perfekt… säger som Rasmus: -Var var alla fituna (görveln) seglare?

• marangen

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 21:26

@henryk 505480 wrote:

Efter att ha sett bilderna från Torö känns det ju lite mesigt….men, måste ändå rapportera skitfin segling i fituna mellan 16:30 -18 ca, med 4,5 och 88 freewave… när jag kom dit såg det iofs helt tokigt ut, folk beklagade sig över mycket vind, avsaknad av 3,7 osv, så jag drog ner 4,5an maximalt och tänkte att jag tar mig en försiktig repa ( jag var ju ensam kvar) men vinden måste lagt sig lite så det funkade perfekt… säger som Rasmus: -Var var alla fituna (görveln) seglare?

Tja Henryk!

Jag var där vid 10 snåret. Jag var fläskigt överrigad med 4,2. En repa, sen la jag ner. Du gjorde nog rätt som kom lite senare…/Martin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna söndag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.