Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna söndag?

• Fituna söndag?

Publicerad av jocla på 27 juni, 2010 vid 17:03

Var det någon som var vid Fituna idag och i så fall kom brisen igång? Verkar vara en liknande prognos imorgon då vinden vrider in mot syd under dagen (borde i och för sig vara bättre imorgon då vridet kommer från väst istället för ost).

Är nu i valet och kvalet om det värt att lägga första semesterdagen där eller om ska vara hemma och skaffa pluspoäng med familjen…

getwet svarade 14 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • eb0n

Medlem
    27 juni, 2010 vid 18:15

Fituna pangade igång riktigt bra även om det som vanligt såg ut att blåsa mer än det gjorde. Körde 7.0 och 112 liter från 15-17:30, hade blåst hela förmiddagen också vad jag förstod. Drog fortfarande bra när jag drog…

• maca

Medlem
    27 juni, 2010 vid 20:15

Klart du ska åka till fituna imorrn Mr wind-check!
    Varför inte ta med familjen – surfa och plussa på samma gång – det gjorde vi i torsdags.
    Sol, värme, grillning och en gigantisk sandlåda för barnen att leka i. Går tom att plaska lite i vattenbrynet om “foppatofflorna” åker med.

Okej, det är inte världens vackraste plats, men det är helt klart ok för en heldag med familjen.

Jag ringer och kollar om det är värt att ta ut lite komp imorrn 😉

Dalarö ser också bra ut…

• jocla

Medlem
    27 juni, 2010 vid 21:12

Perfekt, tack.

Då blir det en sväng till fituna alltså 🙂

Stor sandlåda är bra men Åsa har siktet inställt på shopping imorgon vilket gör det ännu bättre för mig, jag kommer undan shoppingen och får vindsurfa.

Annars är väl fituna det absolut bästa stället att ta med familjen till, ofta inte mycket vind direkt vid stranden och fint väder vid brischanser. De mer normala surfingturerna i skitväder och med vindpinade stränder har skrämt bort dem från att följa med…

• maca

Medlem
    28 juni, 2010 vid 08:30

Njaee, bäst med familjen är nog iaf Torö. I Kärringviken finns både lä, sol och sand samt småstenar att plocka med. Att det sedan är vackert som Gotland samt att det går att bada för en liten gör inte saken sämre. På stenstrand finns även massor att titta på och större stenar att plocka.

Inte alltför långt till handelsbutik med glass och allt därtill…

• maca

Medlem
    28 juni, 2010 vid 20:16

Skön “plusdag” på fituna idag måndag. Lite upp och ned men mestadels bra “hugg” i 7.1 och freestajlplankan.

Det såg bra skönt ut att cruisa omkring i full fart med freeridegrejjer i solen – dags för freeride-prylar månne?!?

• koa

Medlem
    28 juni, 2010 vid 20:24

Ja grymt skön dag på Fituna idag,
    Anders briljerade med shortsegling i solskenet 😀
    Grymt varmt och skönt i solen!
    Broschyr segling 😀

• surfslusken

Medlem
    28 juni, 2010 vid 20:39

Här på Varberg briljerade man UTAN shorts på gubbarnas nakenbad.
    Grymt varmt och skönt i solen va de här me.
    Tveksamt dock om de va lämpligt som broschyr omslag?

• trimmarn

Medlem
    29 juni, 2010 vid 17:11

Det blev en bra dag med 6.0 å 100l och shorty 🙂

• malmorama

Medlem
    29 juni, 2010 vid 17:52

När slutar brisen på Fituna, ungefär-ish?

• paulmorel

Medlem
    29 juni, 2010 vid 19:31

Hm, satt utanför stugan med utsikt över Fituna och såg när ni körde i söndags, såg bra ut, jag hade prylarna hemma i stan mitt pucko!!! Men snart är det semester, då är Fituna min bakgård i en månad, hoppas på en “brisig” sommar.

• koa

Medlem
    29 juni, 2010 vid 19:33

REPRIS idag 😀

…Ja grymt skön dag på Fituna idag,
    Anders briljerade med shortsegling i solskenet
    Grymt varmt och skönt i solen!
    Broschyr segling …

• robin

Medlem
    29 juni, 2010 vid 22:06

Hur mycket blåste det Koa? Jag valde mellan Fituna och Kapellskär och det blev det senare. Det var riktigt fint med två timmars fantastisk 7.4-segling i sommarsolen.

• jocla

Medlem
    29 juni, 2010 vid 22:17

Två kalasdagar på fituna har det varit, idag körde jag 6.1 med bra tryck.

Playa del Fituna har verkligen levererat en bra start på semestern, det är bara att hoppas att brisen håller i sig.

• pete

Medlem
    30 juni, 2010 vid 07:10

Fituna var kanon igår! Kalasvarmt och stadig vind under hela eftermiddan. Jag drog vid halvåtta och då pumpade det fortfarande rakt sydligt, gott-å-väl för sex-halv.

Vårens vindtorka gjorde att jag började misströsta, gick t o m en golfkurs(!), men nu känns det som man är back-in-biznizz!

Mer, tack!!!

• getwet

Medlem
    30 juni, 2010 vid 19:00

Repris idag IGEN! Äntligen har Fituna börjat leverera goa brisar efter en skral försäsong.
    Tryckte på bra mellan 13.00-15.00, sedan täckte några fulmoln solen och det avtog lite sakta.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna söndag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.