Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna söndag 11/3 ?
-
Fituna söndag 11/3 ?
Publicerad av argulander på 8 mars, 2007 vid 09:50Som det ser ut nu kan det bli en fin dag, 11 plusgrader en del sol och SV 10-14. Har köpt en ny bräda som jag gärna vill testa. Nån annan som är sugen på premiär för året? Man börjar ju bli lite sugen på surf, senaste gången jag var ute var 9 december. Sen har det blivit segling på is, mest med Kitewing. Klas
electric svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Är det någon som vet om det går att köra ner till vattnet (grusvägen, sista biten) eller är det fortfarande snö där ? Ligger isen på “sjön” Verkar ju kunna blåsa i morgon lördag + sol + varmt 🙂
//Björn
-
Så vitt jag kan bedöma så borde det vara isfritt vid Fituna vägen borde ju också vara farbar, har dock inga säkra rapporter. Är bakjour i morgon lördag vilket inte går så bra ihop med surf, man hör mobilen dåligt på vattnet. Kanske tar jag dock en sväng förbi Fituna och rekar om jag kan komma ifrån Södertälje Sjh en stund. Klas
-
Jag väljer issurf på nån insjö istället. Det gäller att passa på medan det ännu går. Isen är fortfarande tjock, ca 20 cm, men den börjar bli lite porös och jag tror inte den kommer att bära nästa helg. Det snackas ju om 10 grader varmt i veckan …
-
@Electric 369276 wrote:
Jag väljer issurf på nån insjö istället. Det gäller att passa på medan det ännu går. Isen är fortfarande tjock, ca 20 cm, men den börjar bli lite porös och jag tror inte den kommer att bära nästa helg. Det snackas ju om 10 grader varmt i veckan …
Var ute vid Kungsängen på Görväln idag (och igår) helt ok is som fungerar bra med skridskor, lite mjukt i vissa gamla snösträngar bara. Ca 20 Kitewing var ute idag, seglades både med skridskor och skidor. Max hastighet på GPS 78,8 km/h (inte jag). Drar troligen dit i morgon också, verkar ju blåsa för lite för vindsurf. Klas
-
Jag hade en perfekt dag på Uttrans is med min Winterboard. Mycket vind (nästan för mycket ibland) men mestadels lagom mjuk yta på isen gav bra grepp.
Logga in för att svara.