Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fituna söndag eftermiddag
-
Fituna söndag eftermiddag
Publicerad av bjornen på 15 september, 2007 vid 18:44Ser ut att kunna bli SV i morgon eftermiddag. Jag har laddat batterierna idag så nu är jag sugen på segling. Någon fler som hänger på om prognosen står sig
//Björn
jocla svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Kom aldrig iväg idag, så jag planerar att dra iväg imorgon.
Hade planer på Askfatshamnen, men kanske kommer till Fituna, har inte testat ngt av ställena tidigare.//Roger
-
Förkylningen verkar släppa så det blir nog Fituna i morgon för Teo och mig, drar det mot VSV så satsar vi nog på Farstanäs i stället. ( Det är nog ingen större risk att bli ensam på Fituna en söndag em i september om det blåser bra S-SV.) Klas
-
Det ser ut som att vinden kommer att gå längre ut i kustbandet så björkvik eller torö är nog ett säkrare kort.
-
Enligt theyr.tv kommer vinden först vid 16-tiden, men då borde Fituna fungera tills det mörknar. Klas
-
Jag åker nog till Fituna vid 14 och riggar stort (8,5) Jag hoppas att vinden ökar konstant tills att det mörknar.
//Björn
-
@argulander 415313 wrote:
Enligt theyr.tv kommer vinden först vid 16-tiden, men då borde Fituna fungera tills det mörknar. Klas
Hur är prognossäkerheten på theyr? Jag har inte sett behovet att betala för den med tanke på alla gratissidor som finns, men efter säsongens alla felprognoser skulle jag med gjädje betala för något som fungerar.
/Johan
-
Nu verkar det som vinden vridit till SV och ökar sakta men säkert. Jag packar bilen och åker nu.
http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02567
//Björn
0736882049 -
@jocla 415360 wrote:
Hur är prognossäkerheten på theyr? Jag har inte sett behovet att betala för den med tanke på alla gratissidor som finns, men efter säsongens alla felprognoser skulle jag med gjädje betala för något som fungerar.
/Johan
Vet inte hur det är med prognossäkerheten men det är rätt kul att se hur vinden, molnen och nederbörden flyttar sig från timme till timme, det blir lite mer begripligt. Tycker att det stämmer någorlunda, dock tyvärr inte alltid. Klas
-
Starkt Björnen,
Övriga siter ser inget vidare ut, vindtoppen ser ut att komma efter mörkret. Hör gärna av dig med hur det gick, funkade det så kommer jag bli kund hos theyr 🙂
-
@jocla 415409 wrote:
Starkt Björnen,
Övriga siter ser inget vidare ut, vindtoppen ser ut att komma efter mörkret. Hör gärna av dig med hur det gick, funkade det så kommer jag bli kund hos theyr 🙂
Jo det fungerade, jag körde med 8,5 som blev rätt stort på slutet. Vinden kom från SSO så det blev mest tryck bortanför ön. Jag har nog alldrig seglat Fituna i så grått man såg inte över till andra sidan.
//Björn
-
Och det funkade även med mindre segel, åtminstone från ca 17:30. Om jag inte ser helt fel är det Sacke på en 5.7 på bilden och jag körde 6.8. Vi gick i lite sent och körde själva ca 1,5 timmar. Som bäst var det mellan sex och sju, vinden la sig lite efter det.
Jag gick mest på prognosen från DMI Ocean och den hade sagt att det skulle öka lite vid femtiden.
-
5.7 alltså…
Nu är det jag som lägger ner windguru och foreca och går över på dmi och theyr 🙂
Logga in för att svara.