Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna söndag eftermiddag

• Fituna söndag eftermiddag

Publicerad av bjornen på 15 september, 2007 vid 18:44

Ser ut att kunna bli SV i morgon eftermiddag. Jag har laddat batterierna idag så nu är jag sugen på segling. Någon fler som hänger på om prognosen står sig

//Björn

jocla svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • a90

Medlem
    15 september, 2007 vid 18:56

Kom aldrig iväg idag, så jag planerar att dra iväg imorgon.
    Hade planer på Askfatshamnen, men kanske kommer till Fituna, har inte testat ngt av ställena tidigare.

//Roger

• argulander

Medlem
    15 september, 2007 vid 18:57

Förkylningen verkar släppa så det blir nog Fituna i morgon för Teo och mig, drar det mot VSV så satsar vi nog på Farstanäs i stället. ( Det är nog ingen större risk att bli ensam på Fituna en söndag em i september om det blåser bra S-SV.) Klas

• jocla

Medlem
    15 september, 2007 vid 19:11

Det ser ut som att vinden kommer att gå längre ut i kustbandet så björkvik eller torö är nog ett säkrare kort.

• argulander

Medlem
    16 september, 2007 vid 06:35

Enligt theyr.tv kommer vinden först vid 16-tiden, men då borde Fituna fungera tills det mörknar. Klas

• bjornen

Medlem
    16 september, 2007 vid 08:18

Jag åker nog till Fituna vid 14 och riggar stort (8,5) Jag hoppas att vinden ökar konstant tills att det mörknar.

//Björn

• jocla

Medlem
    16 september, 2007 vid 09:00

@argulander 415313 wrote:

Enligt theyr.tv kommer vinden först vid 16-tiden, men då borde Fituna fungera tills det mörknar. Klas

Hur är prognossäkerheten på theyr? Jag har inte sett behovet att betala för den med tanke på alla gratissidor som finns, men efter säsongens alla felprognoser skulle jag med gjädje betala för något som fungerar.

/Johan

• bjornen

Medlem
    16 september, 2007 vid 11:31

Nu verkar det som vinden vridit till SV och ökar sakta men säkert. Jag packar bilen och åker nu.

http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02567

//Björn
    0736882049

• argulander

Medlem
    16 september, 2007 vid 11:47

@jocla 415360 wrote:

Hur är prognossäkerheten på theyr? Jag har inte sett behovet att betala för den med tanke på alla gratissidor som finns, men efter säsongens alla felprognoser skulle jag med gjädje betala för något som fungerar.

/Johan

Vet inte hur det är med prognossäkerheten men det är rätt kul att se hur vinden, molnen och nederbörden flyttar sig från timme till timme, det blir lite mer begripligt. Tycker att det stämmer någorlunda, dock tyvärr inte alltid. Klas

• jocla

Medlem
    16 september, 2007 vid 12:30

Starkt Björnen,

Övriga siter ser inget vidare ut, vindtoppen ser ut att komma efter mörkret. Hör gärna av dig med hur det gick, funkade det så kommer jag bli kund hos theyr 🙂

• bjornen

Medlem
    16 september, 2007 vid 19:09

@jocla 415409 wrote:

Starkt Björnen,

Övriga siter ser inget vidare ut, vindtoppen ser ut att komma efter mörkret. Hör gärna av dig med hur det gick, funkade det så kommer jag bli kund hos theyr 🙂

Jo det fungerade, jag körde med 8,5 som blev rätt stort på slutet. Vinden kom från SSO så det blev mest tryck bortanför ön. Jag har nog alldrig seglat Fituna i så grått man såg inte över till andra sidan.

//Björn

• _frippe_

Medlem
    16 september, 2007 vid 20:11

Och det funkade även med mindre segel, åtminstone från ca 17:30. Om jag inte ser helt fel är det Sacke på en 5.7 på bilden och jag körde 6.8. Vi gick i lite sent och körde själva ca 1,5 timmar. Som bäst var det mellan sex och sju, vinden la sig lite efter det.

Jag gick mest på prognosen från DMI Ocean och den hade sagt att det skulle öka lite vid femtiden.

• jocla

Medlem
    17 september, 2007 vid 07:17

5.7 alltså…

Nu är det jag som lägger ner windguru och foreca och går över på dmi och theyr 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna söndag eftermiddag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.