Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fitunabris i morgon ?

Taggad: ,

• Frezzie72

Medlem
    20 juni, 2009 vid 15:35

Jag hoppas och kommer om prognosen ser lovande ut.

// Fredrik

• hanlar

Medlem
    20 juni, 2009 vid 20:05

Det blev LITE bris idag iaf. Den kom 16 körde 9.9 i med 1.5 timmes planing. Hade möjigen funkat med aningen mindre om man var lite lättare. Sol å varmt var det iaf. Bara jag där. Hoppas på mer imorn…

• buffie

Medlem
    21 juni, 2009 vid 05:22

Här lite väderobservationer från Sandvik, ca. en mil söder om Fituna

[URL=”http://sandvik.liso.se/page.jsp?node=249″

• jocla

Medlem
    21 juni, 2009 vid 07:39

Jag tänkte göra ett försök, minns förra årets fullträffar därute.

Det skulle inte vara helt fel att skölja bort de sista snapsångorna med lite segling.

• hanlar

Medlem
    21 juni, 2009 vid 08:49

den där sajten var riktigt bra!

• electric

Medlem
    21 juni, 2009 vid 09:40
    Buffie;554460 wrote:

Mycket bra tips! I och med dess belägenhet kan den hjälpa till att under förmiddagen ge en prognos för schysst sjöbris vid Fituna, i synnerhet om man samtidigt håller koll på vad som händer ute vid Landsort.

T ex kan man nu kl 11.30 tolka läget som att det är sjöbris på Lisö eftersom vinden där ligger kring syd trots att grundvinden är ost (svag). Det innebär att det kommer att bli eller (troligen) redan är sjöbris även inne på Himmerfjärden. Ett frågetecken dock för vindhastigheten där i eftermiddag. Grundvind på ost brukar ju innebära att sjöbrisen inte når tillräcklig styrka för vindsurfing, i alla fall för oss som inte kör Formula 🙂 . Men eftersom den (grundvinden alltså) är svag så finns det hopp!

/Lars

• electric

Medlem
    21 juni, 2009 vid 16:43

Rapport från Fituna söndag::

Vi var 6 personer där. Sjöbrisen blev bara kring 4 m/s, vilket inte räckte för oss vanliga dödliga. Jag fick agera försökskanin med mitt 7.4. Det blev utan framgång; inte en enda planing. En ensam formulasurfare med 11 kvm fick dock en fin segling i det soliga vädret. De andra satt på stranden och fikade …

/Lars

• jps

Medlem
    21 juni, 2009 vid 18:43
    Buffie;554460 wrote:

[URL=”http://sandvik.liso.se/page.jsp?node=249″

Kalaslänk! Den åker in i länksamlingen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fitunabris i morgon ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.