Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fitunapremiär!

• Fitunapremiär!

Publicerad av anonym-anvandare på 9 april, 2001 vid 13:52

Äntligen!
    Å så var det dags för kunglig premiär i Fituna(torsdag den 5/4), PERFEKT SSV runt 11-14 m/s och en FET sol på en nästan klarblå himmel!!
    Som vanligt brassade vinden på lite extra när solen lyste på och då tokplanade man med 6,0:an, i bland var fjärden mer vit (av gäss) än mörk, härlig syn vill jag lova!
    Stället måste vara ett av de bättre i Sverige en sån här dag när allt(utom vattentempen ~ 5 grader) stämmer!!
    Tyvärr börjar grusvägen ner till vattnet bli rena offroadslingan, påminner lite om lumpentidens stridsfordonsslingor…Så spårig, gropig och lerig att man undrar om arma Toyotan ska hålla en säsong till!!
    Mvh John

kapten-haddock svarade 23 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2001 vid 19:30

Låter kanon !

Vad har du för våtutrustning när det endast är 5 grader i vattnet ?

/Per

• nookie

Medlem
    9 april, 2001 vid 19:59

Gött å äntligen ge sig ut..8)
    Själv premiärbadade jag på Roxen utanför Lkpg. Ungefär 1 grad i vattnet och en vind som började lägga av lagom tills dess att jag kom ut på vattnet.
    Jag tryckte under ett underställ under min trasiga våtdräkt, som förövrigt släppte in vatten på ett sätt som fick stoltheten att likna ett skadat russin. Trädgårdshanskar + diskhandskar funka i alla fall rätt bra!! Men utan huva är det inget kul att segla nu…

Synd att vi inte surfar på samma ställe… Häng löst!

• dude

Medlem
    10 april, 2001 vid 00:51

Låter härligt! Vad gick du på för prognos John? Var det inte SV 5-8 m/s? mvh Niklas

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2001 vid 08:30

Jag vet inte om Fituna var det bästa stället? Själv körde jag 5,4 med bra drag på Dalarö. Men det var helt klart en kanon dag.

• k-p

Medlem
    10 april, 2001 vid 09:55

Ngn som surfar där ännu…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2001 vid 13:55

Jag körde med 5/4mm “torris”,huva,dojjor och sist men inte minst morsans gula diskhanskar.Funkade fint i typ en timme sen slutade fingrarna kommunicera med mig…Ruggigt skönt att ha med en 1,5 liters PET m varmt vatten å värma tassarna på!
    John

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2001 vid 06:57

Hur gick det med försöken att hjälpa till att fixa vägen?
    Kanske kan donera 200 svarta kronor var till bonden så tar hand om det…

• dr-masse

Medlem
    11 april, 2001 vid 07:13

Jag har faktiskt varit i kontakt med Stockholm Stad (som äger marken) om detta upprepade gånger, kommer dessvärre ingen vart. Skall försöka igen…

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2001 vid 07:25

Grymt, du är en klippa!

• kapten-haddock

Medlem
    11 april, 2001 vid 21:45

Premiär i Fituna, en efterlängtad händelse. Hoppas snart kunna göra premiär själv. Tror dock jag får vänta på ytterligare några grader i vattnet. Enda orosmomentet är som sagt vägen ner, vore katastrof ifall den typ skulle stängas av för allmänheten. Surfa på!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fitunapremiär!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.