Jag har använt mig av “båtpolyester” från Biltema. Penslar på flera tunna lager sedan är det bara att slipa till. Fördelen är att det torkare snabbare än epoxi, mycket snabbare till o med (överdoserar man härdaren så snackar vi typ 20 min, vilket kan vara en fördel då man kan laga favorit fenan snabbt om det skulle behövas). Fenan jag lagade var en 100% kol fena från Lessacher (en sån där ultratunn sak), så leading edge såg inte kul ut alls trots att den “bara” slipats mot sandbotten…Men efter 4-5 penselvarv med poly så gick det bra att få tillbaka ursprungsformen någorlunda.
Edit: Saknas det större “bitar” dvs att det slipats bort 3-4mm av leading edge, så kan man bygga upp genom att sätta maskeringstejp på ena sidan o sedan pensla ut över så att säg. Funkar så länge det inte är mer än 3-4 mm, iaf på “ultratunna” fenor, kan kanske bli värre med fenor som har tjockare LE. Fenan jag gjorde detta på har en LE vass som en kniv så där var det inga problem, kan då kanske bli värre om LE är mer “normal”.