Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fixat femton+ småhål på min NP 5000 2007a så den förhoppningsvis håller säsongen ut!

• Fixat femton+ småhål på min NP 5000 2007a så den förhoppningsvis håller säsongen ut!

Publicerad av dude på 25 mars, 2007 vid 19:51

Jag har idag suttit i ca en timme med min dräkt NP 5000 5/3. Fixat femton eller fler små hål på ärmar, axlar, mage, överben och vader. Så nu hoppas jag den håller säsongen ut i alla fall. :tongue:

Det gäller i alla fall att tänka sig för vad man belastar den med när man har den på sig. Och sen antar jag att det gäller att hålla koll på hålen och fixa dem så snart som möjligt.

((
    När jag hade av masten i december och simma in med det överblivna, stoppade jag den överblivna maststumpen med den runda udden mot kroppen in under hängsélekroken. De millimetersmå hålen är nu lagade och lär inte bli ännu större.

Sen var det grymt kul att krasha runt förra helgen, landa i seglet efter nåt misslyckat hopp eller så, och det är klart att det kan ha gett de små nålen som blitt på axlar, ärmar och ben.
    ))

safesurfer svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dude

Medlem
    25 mars, 2007 vid 20:02

Jag gick in och kollade upp vad dräkten heter nu igen och ser att det kommit ut någon ny dräkt från NP. Den lär dock ha samma material i ytterhöljet som den dräkten jag har så jag antar att hållbarheten är densamma. Men sen vet man ju inte, kanske vill NP bara behålla varumärket de investerat att komma på för namnet på yttersta höljet även om de nu förbättrat eller kanske till och med ändrat. Den nya Elite-dräkten är dock lite väl dyr när man tänker på att de här dräkterna har en livslängd som jag uppskattar till två säsonger. Det lär nog alltid komma någon som säger att den här nya Elite-dräkten är bättre och så klart också mer hållbar, men det blir erfarenheten som avgör, vem nu det än blir som får denna erfarehet.

Min 5000 från 2003 höll ca två säsonger. 2006 köpte jag en ProLimit utan underliggande kragsystem som inte höll tätt över just min rygg.

I alla fall så tycker jag att de sänkta priserna på 5000-dräkterna till nu 2599 är skapligt pris. Den är faktiskt riktigt varm och smidig. Materialet in mot kroppen är också gediget och skönt.

Hoppas på mer vind nu snart igen så jag kan ut och flyga :=D

• mag

Medlem
    26 mars, 2007 vid 08:05

Vad gör du med dina dräkter???
    Kör du över dem med bilen? 😉

Jag har en F2 torris som är 9 år gammal, förvisso med 50 smålagningar men tät. Och en 5000 kortärmad som är minst 4 säsonger, lagad men troligen inne på sista säsongen. Och jag har inte seglat få gånger i dessa dräkter. Men 5000 gummit är inte speciellt hållbart, det håller jag med om, klart skört och känsligt för vassa kanter.

Lagninglim har jag alltid med mig vart jag åker för att kunna laga direkt på kvällen.
    /Magnus

• dude

Medlem
    26 mars, 2007 vid 11:19

Jo, innan hade jag också en O’Neill O’Asis som höll bra från 1992 till 2002. Jag orkar dock inte försöka avgöra om den var så och så mycket hållbarare, eller om den var så och så mycket mindre smidig än den jag har nu. Jag kör med det jag har och det funkar faktiskt riktigt bra 🙂

• safesurfer

Medlem
    26 mars, 2007 vid 13:37

Det är verkligen viktigt att man använder ett bra neoprenklister. Jag brukar använda technisubs klister som funkar riktigt bra. Sist jag handla hade de inte detta utan endast ett annat märke som var riktigt uselt det var nog samma smet som liquidsole. Det fungerar nog bra som fyllning spackel men är värdelöst att limma ihop med. Jag kollade på oxygen och atlantis butiker i göteborg. Ska fixa technisub klister från atlantis de skulle ta hem det då jag sa att det var bättre.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fixat femton+ småhål på min NP 5000 2007a så den förhoppningsvis håller säsongen ut!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.