Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fjällbacka surfare!
-
Fjällbacka surfare!
Posted by konstantin on 22 juni, 2007 at 19:04Halloj. Bor och surfar i fjällbacka på somrarna. tänkte bara höra i fall det finns några andra surfare från fjällbacka som hänger här på steffo?
det är ju annars några stycken som brukar köra:smile:hör av er i så fall.:cool:
ola_p replied 17 years, 6 months ago 5 Members · 15 Replies -
15 Replies
-
tjena mannen bor i grebbestad!!!
fest just nu. midsommardagensurf eller?
ha d kalle -
tjena. ja det får det bli kommer att köra utanför fjällbackas hamn.
var kommer du köra? -
vet inte kanske utanför grönemad liten bit utanför g-stad. inga långa bilturer idag känner jag. imorrn dock
-
Har också sommarställe i området – jorehed. Kan rekommendera bottnefjorden, viken vid bovallstrand. Körde där idag, riggade på en strand vid gerlesborg. Funkar bra för V och SV.
Ses! -
har funderat på det stället. bra att parkera vid stranden också?
va körde du me för segel idag? mitt största är 6,4 och det va ganska segt idag halvplanande . trist. måste ha lite fart. har även kört i grinsvik från jorehedssidan. -
jag körde med 7.5 . planade nästan hela tiden.
jag packerade intill den första bryggan på gerlesborgsidan, det gick att rigga men det var ont om plats. -
kommer troligtvis till bottnefjorden på torsdag eller fredag. me ut ?
-
är i skåne torsdag men blåser det på fredag kommer jag vara där!
-
Är det någon som har varit och utforskat revet på Hamburgö? ska tydligen finnas något ställe där som ska erbjuda lite vågor. har ni varit där och kört något?
skulle vara grymt att dra ditt någon dag:grin:hörs!
-
Någon som vet vart det skall vara vid hamburgö? Jag ser inget självklart ställe på sjökortet…
-
hej har surfat utanför hamburgö sedan 1985 det bryter mellan måkholmens fyr och skäret precis söder om soten svartskär vindriktning nordväst ger fin sideshore segling dock lägger sig vinden så sydväst och väst är det bästa vindriktningen har det blåst kuling några dagar blir det riktigt stort
-
Hur långt ut ligger stället? det ser ut som man måste segla en ganska bra bit innan man kommer till revet.
-
Så ett vrid från sydväst till nordväst är alltså att föredra?
Här alltså? Det är ju inte så våldsamt långt att kryssa, inte värre än vad Mollön var iaf.
Log in to reply.