Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › flaka.. willyskipper..
-
flaka.. willyskipper..
Publicerad av tabi på 4 april, 2003 vid 10:33hur svåra är dessa trick att sätta??
verkar ändå inte så satans svåra… kollade sidan som voodoo tipsade om:
http://home.hccnet.nl/de.weerd/
fast det är nog bara för att han gör dom så snyggt att det ser otroligt lätt ut!
tror ni det är för mycket för en freestyle-nybörjare att skriva upp på listan över va man ska klara säsongen 2003?
vad finns det för sjysta, realistiska, trick man kan satsa på annars då? bodysail360 och sail 360 har jag… segla backwinded mm…ola_p svarade 21 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
flaka e iallafall jäklit svår tror ja. titta igen så ser du att han hoppar runt åt andra hållet om du fattar. detta e nog inte de lättaste. men men. försöka kan man ju alltid. ha de
-
Sätter du sail&body 360 och push tack så är ju det “bara” att hoppa runt dom så har du en flaka
Likadant om du sätter carving 360 så är det ju bara att hoppa runt den istället och vips så har du en grubby -
jo, så fort jag skrivit detta märkte jag skillnaden på willyskipper och flaka! rätt stor skillnad!
ja, jag ska ge mig ut på vattnet och prova så får vi se hur det går…! -
du anonym. va inte så negativ . tänk om han lägger upp en film snart när han sätter flakan perfekt
-
Precis som du TaBi är jag en alldeles fräsch freestylare…
Har också tankar på att prova willy skipper, men också en grubby. Den ser ju som sagt enkel ut, men hur är det egentligen ? Någon som provat/kan ? -
hehe… jag lovar att lägga upp en film när (inte om ) jag klarar det!!
om det bara börjar blåsa snart så kan man ju få prova…. fast det är inte kul att testa nya grejor med den här vatten tempen….!
-
Ähh… va inte så pjoskig, var tio grader igår, min kusin seglade kortärmad dräkt!!
-
Flakka, Willy Skipper, Grubby som nybörjare?? Min gissning är att ni kommer att bli besvikna. Ser kanske enkelt ut, men de är skitsvåra trick. Börja med Volcano – det räcker nog för att sysselsätta er ett tag. Det är klart att man ska prova de svårare grejorna också, men har man inte ett oändligt tålamod ska man kanske lägga ribban lite lägre till att börja med..
-
Tycker det ser svårt att att släppa segel och tänka på det också…(i vulcano). Men, men…här kan jag inte säga ngt eftersom jag inte kan några av dessa manövrar så du har säkert rätt Skarabe.
När vi ändå diskuterar detta kan jag fråga en annan sak. Hur får man sånt lyft på grejerna som man ofta ser på moves-sidor utan någon egentlig våg ???
-
Uj, hittade en hemsida som är riiiktigt ful, men kanske kan ge dig någe tips.. Kolla in http://www.geocities.com/aus_169/chophop.html.
-
Du har rätt, det var ingen snygg sida, men hygglig text
Tack ! -
Här finns lite kortfattade tips från the stoner
http://www.neilpryde.com/fstyle_guide/fstyle_fset.html -
Willyskipper är väl inte så svårt om man jämför med grubby å flaka eller? Vilket ju är trick som bara världseliten sätter typ.. Hur stor skillnad e det i svårighetsgrad mellan willyskipper å vulcan?
-
Sant. Den tekniska svårighetsgraden på Willy är väl mer jämförbar med Vulcan än med Grubby och Flaka. Problemet är väl mer mentalt skulle jag tro – inte så kul att krossa kulorna..
Logga in för att svara.