Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Fler bilder från Torö, 5 oktober 2013
-
Fler bilder från Torö, 5 oktober 2013
Publicerad av staff68 på 6 oktober, 2013 vid 08:40Länk till lite bilder från Torö igår: https://www.facebook.com/staffan.rennermalm/media_set?set=a.10151753650338492.1073741843.579813491&type=1
Staffan Rennermalm
challgren svarade 11 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Sweet! Missade tyvärr gårdagens surf.
Någon som var nere i morse? -
Skrev ett mail till en kompis, som undrade. Klippt ur det:
Fredag: Sol, superblåsigt och stökigt, en och annan feting. Mycket paddla. Stod upp 5 ggr på 2 timmar, en riktigt lång bra våg mitt i alltihopa gjorde min dag.
Lördag: Lite mulet, lite mindre vind, lite mindre stök och lite större. Ibland lite bökigt att duckdyka sig ut. Mycket vågjagande. En riktig Toröhöstdag! 5 bra långa branta vågor och en del småbök. Betydligt bättre en fredag.
Söndag 6.30-10.00: Faaaaaan detta var episkt. Minst lika bra som lilla revet Ericeira, men ingen crowd!!!!! Snacket på lördagen var om vågorna skulle ligga kvar, de flesta var övertygade om att så INTE skulle bli fallet – FEL!!!!! Första kvarten fler kvalitetsvågor än på två dagar. Glassy off-shore. Set med lite vänta emellan. 06.30-8.00 var sjukt bra. 8.00-10 skitkul. Som flest 20 surfare sammantaget 1a, 2a, vindsurfsektionerna och udden. Jag var slut och behövde frukost vid 10, men 7 pers surfade vidare på udden, då riktigt smått men fortfarande rullade det in ett och annat riktigt kul set. Fasen udden är ju ett renodlat pointbrake av hööööög klass när det är gammal sjö och off-shore.
/JB
-
Faaaaan…fast åt andra hållet…
@Jesper B 717044 wrote:
Söndag 6.30-10.00: Faaaaaan detta var episkt. Minst lika bra som lilla revet Ericeira, men ingen crowd!!!!! Snacket på lördagen var om vågorna skulle ligga kvar, de flesta var övertygade om att så INTE skulle bli fallet – FEL!!!!! Första kvarten fler kvalitetsvågor än på två dagar. Glassy off-shore. Set med lite vänta emellan. 06.30-8.00 var sjukt bra. 8.00-10 skitkul. Som flest 20 surfare sammantaget 1a, 2a, vindsurfsektionerna och udden. Jag var slut och behövde frukost vid 10, men 7 pers surfade vidare på udden, då riktigt smått men fortfarande rullade det in ett och annat riktigt kul set. Fasen udden är ju ett renodlat pointbrake av hööööög klass när det är gammal sjö och off-shore.
/JB
-
Så vad tror ni om imorgon (tisdag) för surfing/windsurfing. Jag har ärenden i den trakten av landet.
Logga in för att svara.