Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fler svenskar pa GC nu? saknar vind!

• Fler svenskar pa GC nu? saknar vind!

Publicerad av zehlertz på 9 april, 2003 vid 17:57

Kom precis ner till GC idag *bor i san agustin*
    tyvarr bjod dag ett pa total punka… men hoppas pa battre imorgon.

Hñrde att de var fler som ar nere nu. Horde ockso att det var battre i pozo? non av er som bor dar nu?

Har ni mobil med ett skicka garna ett mess sa hor jag av mig *tar inte m mig mobilen till stranden*

alla ni dar hemma!: njut i kylan =)

mitt nummer 0733 310 600

*kollar nog in har imorgonkvall ockso*

zehlertz svarade 21 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • gurra1978

Medlem
    9 april, 2003 vid 18:59

Vi njuter av kylan och VINDEN på 10 m/s idag grin.gif

• adde

Medlem
    10 april, 2003 vid 07:34

Det är nästan alltid (nåja) total punka i Bahia Feliz, San Augustin och Maspalomas… Men tar man sig upp mot Pozo så kan det blåsa pung, det är ett otroligt lokalt fenomen. Det kan vara 4.7 i Pozo men vinden orkar inte ens ned till Juan Grande som ligger 5-10 minuter söderut. I regel så blåser det mest i Pozo och 1/2 storlek mindre i vargas och ytterligare 1/2 storlek mindre i Ojos de Garza (vid flygplatsen)

bara att dra sig norrut…

/adde

• zehlertz

Medlem
    10 april, 2003 vid 10:22

pratade med snoltysken igar och han sa att dom korde 5.3 i pozo, menkruxet ar att forsakringen galler inte dar. Har ingen lust att knacka en brada som jag hyrt o projsa hela kalaset. Men dom lovar mer vind till helgen…. tills dess for jag njuta av sol, alkohol o valformade brudar….

ha d gott ni alla dar hemma!

• ola_p

Medlem
    10 april, 2003 vid 18:20

jag skulle definitivt inte kört oförsäkrat… Hade av en mast där, blåste inte ens så att jag planade ordentligt, KNAK…. Jag skulle aldrig lite på att ”det håller nog” mentaliteten i det sammanhanget… crazy.gif

• zehlertz

Medlem
    11 april, 2003 vid 11:46

nej inte jag heller….

men nar det inte bloser sa aker dom fran mistral med bort till pozo om det ar tryck dar…. och da galler forsakringen…
    fortfarande punka…men ska trax ut o lalla runt lite, bra o trana 360 mm….

• zehlertz

Medlem
    15 april, 2003 vid 21:11

Lat valdigt skomt nar du skrev om pozo…men idag fick jag det bekraftat.
    I Bahia Feliz blaste inte ett skit…flaggorna rorde sig inte. bara massa feta dyningar.

Jag o nogra andra akte med mistralgubbarna till pozo med bilen full m prylar. Nar vi kom tid blaste det helvetet…
    Jag riggade 4.5 o var snuskigt overriggad.
    Vinden var franlandsvind sa det blev plattvatten…men satan va det pungade pa.

Tyvarr dog vinden lagom till vi skulle rigga om… men jag fick min sista dag har nere fylld med riktigt goa repor.

har foresten hittat lagenhet har nere…. sa nasta vinter da aker jag…fan va skont.

Nan som gar i samma tankar?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2003 vid 23:14

Skulle varit i Vargas istallet, 3-5 meters vagor o 4,7.
    Hur kunde nagon segla 4,5 i Pozo idag?
    Det pendlade ju mellan 6,0 o 5,0 idag.

• zehlertz

Medlem
    17 april, 2003 vid 07:14

Jag är inte så erfaren av krafitgt shorebreak så det passade mig bra med plattvatten på ”fel” sida om piren.

Jag väger inte så mkt *60kg* så för mig var 4.5 alldeles för stort, men vinden var väldigt byig…kom o gick med molnen. Stundtals hade jag nog behövt 6,0. Vi var tyvärr inte där så länge men nu känns det lite som jag har blivit av med oskulden… jag har surfat i Pozo *jävligt nöjd*

Om jag hade haft 3-5m vågor i breaket hade jag inte pallat det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fler svenskar pa GC nu? saknar vind!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.