Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Flexifoil i skallen
-
@psychonauten 399952 wrote:
Helt jävla ofattbart vad skit det pratas.
Du har inte en jävla aning om vad som vittnar om vad och om det var Aaron hadlow själv som satte kiten i marken.
Det enda det vittnar omär att han fick kiten på sig.
INGET mer.Men visst det går utmärkt att göra en höna av en fjäder, bara man är tillräckligt duktig på att babbla och skriva fina ord i rätt följd så låter det sannolikt trovärdigt.. eller hur ?
ibland undrar jag om merparten av dom som hänger här är nåt slags avskrap av av kitesocieteten?
Helt ärligt.. kan det inte vara så? Måste ju vara nån mer än jag som har tänkt den tanken..
Ät skit och dö ditt miffo.
-
@CooperVickis 399955 wrote:
Aa precis!!
Men precis som alla andra verkar du ju också ge fullständigt fan i om han överlevde eller inte så va fan gnäller du om?Vad snackar du för skit kaktusmuttan? Det framgår ju i tråden att det gick bra med killen. Disleksy?
-
@sourra 399953 wrote:
Säga vad man vill om vem som ska stå var men det verkar ju inte vara någon som är framme och kollar så att palten med kameran är ok. Käääässt.
Kanske, men bara kanse skulle man itne stå mitt på en strand där det launchas och landas med en filmkaera och vara helt fokuserad på att filma polaren och inte se sig om kring vad som händer.
-
@psychonauten 399952 wrote:
Helt jävla ofattbart vad skit det pratas.
Du har inte en jävla aning om vad som vittnar om vad och om det var Aaron hadlow själv som satte kiten i marken.
Det enda det vittnar omär att han fick kiten på sig.
INGET mer.Men visst det går utmärkt att göra en höna av en fjäder, bara man är tillräckligt duktig på att babbla och skriva fina ord i rätt följd så låter det sannolikt trovärdigt.. eller hur ?
ibland undrar jag om merparten av dom som hänger här är nåt slags avskrap av av kitesocieteten?
Helt ärligt.. kan det inte vara så? Måste ju vara nån mer än jag som har tänkt den tanken..
Du vet inte vad du pratar om Psycho. Klart som korvspad att någon eller något brister i säkerhet om en olycka inträffar. Eller hur funkar det med olyckor nu igen…? Hmmm…
Om ditt namn är Aaron Hadlow så är du kanske bäst i världen på kite, men det innebär inte att du är felfri. Han måste oxå fundera på en säker launch, kolla distanser innan han hoppar etc. När såg du senast någon i Pro Touren chansa på andras säkerhet? De chansar på sin egen mest hela tiden och pushar sporten framåt på så sätt. Men inte andras säkerhet.
Vår käre Aaron tänker väl oxå på din säkerhet tror jag. Tror till och med att han är med och utvecklar säkerhet inom kite. Sug på den.Höna av en fjäder. Javisst. I detta fall var det en fjäder. Ingen skadades. Kameran tyckets dock ha låst sig på zoomen;) Men nästa gång någon skiter i allmäna regler och säkerhet och det händer en olycka. Vems är felet då? Är det allmänt vedertaget att ”lite skit” får man tåla nere på stranden eller är det personen som kört kiten?
Självklart ska alla ta ansvar för det vi håller på med. Inte sant Psycho?Avskrapet hänger här inne? Tja, du har ju fler inlägg skriva än jag, så visst kan du ha en poäng i det du säger.
-
@psychonauten 399982 wrote:
Kanske, men bara kanse skulle man itne stå mitt på en strand där det launchas och landas med en filmkaera och vara helt fokuserad på att filma polaren och inte se sig om kring vad som händer.
Jag säger inget om det. Jag säger bara att om det finns en risk att man har skadat någon så kollar man att den personen är ok. Allmänt hyfs, simple as that.
-
Och angående kiten i huvet så kan jag bara garva. Har sett det hända ute i vida världen 100 gånger och har hänt mig själv ett par gånger också utan att det för den sakens skull blivit en enda arg min, men så fort det kommer upp på Steffo så…. ja vad ska man säga, det blir sjukt underhållande helt enkelt.
-
@Pepä 399986 wrote:
Och angående kiten i huvet så kan jag bara garva. Har sett det hända ute i vida världen 100 gånger och har hänt mig själv ett par gånger också utan att det för den sakens skull blivit en enda arg min, men så fort det kommer upp på Steffo så…. ja vad ska man säga, det blir sjukt underhållande helt enkelt.
Bra sagt! Den där Pepä kan man lita på.
-
@henkeman70 399983 wrote:
Du vet inte vad du pratar om Psycho. Klart som korvspad att någon eller något brister i säkerhet om en olycka inträffar. Eller hur funkar det med olyckor nu igen…? Hmmm…
Om ditt namn är Aaron Hadlow så är du kanske bäst i världen på kite, men det innebär inte att du är felfri. Han måste oxå fundera på en säker launch, kolla distanser innan han hoppar etc. När såg du senast någon i Pro Touren chansa på andras säkerhet? De chansar på sin egen mest hela tiden och pushar sporten framåt på så sätt. Men inte andras säkerhet.
Vår käre Aaron tänker väl oxå på din säkerhet tror jag. Tror till och med att han är med och utvecklar säkerhet inom kite. Sug på den.Höna av en fjäder. Javisst. I detta fall var det en fjäder. Ingen skadades. Kameran tyckets dock ha låst sig på zoomen;) Men nästa gång någon skiter i allmäna regler och säkerhet och det händer en olycka. Vems är felet då? Är det allmänt vedertaget att ”lite skit” får man tåla nere på stranden eller är det personen som kört kiten?
Självklart ska alla ta ansvar för det vi håller på med. Inte sant Psycho?Avskrapet hänger här inne? Tja, du har ju fler inlägg skriva än jag, så visst kan du ha en poäng i det du säger.
Sweet dude. det är ju alltid nåns fel när en olycka inträffar.
Och då skall personen skämmas ut offentligt, stenas och pryglas och spottas på under en hel dag py kyrkbacken.
Låter vettigt tycker jag!För övrigt så har jag aldrig stött på fler förståsigpåare och folk som tror sig veta mer än genomsnittet än här. Nåt fel måste det ju vara, för på stranden träffar jag aldrig folk som är sånna.
-
@psychonauten 400019 wrote:
Sweet dude. det är ju alltid nåns fel när en olycka inträffar.
Och då skall personen skämmas ut offentligt, stenas och pryglas och spottas på under en hel dag py kyrkbacken.
Låter vettigt tycker jag!Kanske inte fullt så drastiskt, men i alla fall kolla att ingen är skadad och kanske tom. be om ursäkt för att man klantade sig. Ta ansvar helt enkelt. Lära sig något från händelsen. För mycket begärt?
-
Du börjar bli pinsam nu…. släpp det!
Det var en kite som ramlade ner. Det händer dagligen i Habo, ingen lipar för det. Det borde inte du heller göra… -
@psychonauten 399982 wrote:
Hahahaha sejer du som var på stranden den dagen o kita lr?.. Det var jag o dom som crashade kiten i a-bay då, så det lancades o landades inga kites.
Men skit samma detta skulle vara som ett skämt menfan nu måste sanningen fram: NI SOM CRASHADE KITEN PÅ MIN BROR BORDE FÅ CRED! IBLAND KÄNNER JAG FÖR ATT DRA TILL HAN MED EN KITE 😉 TACK FÖR NI GJORDE JOBBET ÅT MEJ xD -
Har de ställt in svenskundervisningen för alla kids… eller bara just där du bor?
Skärpning för böveln…!! -
Här uppe i norra sverige har det tyvärr blivit vanligare och vanligare att ungdomarna berusar sig med sprit på fredagskvällarna, sen går de ut på stan och våldtar svenska språket…. tragiskt.
Logga in för att svara.