Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flexifoil Strike 2

• Flexifoil Strike 2

Publicerad av kasimir på 13 augusti, 2005 vid 14:48

Här kommer lite bilder på Strike 2orna och en utvärdering av storlekarna 11 och 15.
    11m2: Första gången jag provade den tyckte jag att den drog väldigt mycket. Så här i efterhand kan jag säga att det var ovana, från att bara ha kört Aero 12 under ett och ett halvt år, eller det faktum att det blåste väldigt mycket säkert 10m/s plus (jag väger stabila 65K).
    Efter att ha provat den nu vid ett flertal tillfällen kan jag bara säga att jag är riktigt nöjd. Det är en MID AR kite som har ett bra grunddrag, är snabb och väldigt stabil i luften. Jag upplever det som väldigt lätt att både få tillbaka drag i kiten efter att jag skotat ut och att hålla kiten i samma läge utan att behöva tänka på var den är hela tiden, den stannar i det läge du vill ha den, något som passar mig eftersom jag mest hoppar på vågor och inte vill använda lyftet i kiten så mycket. Vid hopp är den snabb att få upp i zenit, det är riktigt bra häng i den och det var väldigt lätt att få ner den i powerzone igen så man kan landa med tryck.
    15m2: Jag har kört väldigt lite med större kites innan och efter att hela tiden få höra hur segt och tråkigt det är att köra stora kites hade jag inte några högre förväntningar, men jag skulle bli överraskad. Draken var till min stora lättnad riktigt snabb och det var inga problem att köra vågor med den, naturligtvis får man ju jobba mer men det gick utan att kännas tråkigt.

Bommen är i grunden samma som JN’s, 50 cm med ett spinning leashsystem där leashen går till den vänstra styrlinan. Depowern är tampen är väldigt lång eftersom det bara finns en inställning på linorna på både kiten och bommen. Låsningen till depowern är likadan som på Slingshot och det är det bästa jag provat och jag har provat JN, EH, Naish, Cabrinha, Advanced mf. Den strular inte, varken när man ska öka eller sänka kraften. Tyvärr har Flexifoil skrotat sin Storm 3 bom med leashlesssystem förmodligen p g a flugan med femte lina kanske kommer den tillbaka nästa år.

rambo_johnson svarade 19 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • mrmille

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 14:51

Det finns en tillsats att köpa till CBX50 bommen som inkluderar femte lina.
    Flexifoil anser det dock vara onödigt med detta då kitarna är så lätta att vattenstarta som det är wink.gif

• kasimir

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 15:12

kite

• kasimir

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 15:13

Bom

• kasimir

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 15:13

Depower

• kasimir

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 15:15

Smart delate i ena vingtippen bara öppna rulla kiten från vingtip till vingtip utan att den rullar upp sig själv

• kasimir

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 15:16

Loop

• kasimir

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 15:16

Strut

• walle

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 15:53

Svar till:

Loop

[/ QUOTE ]
    Väldigt lik OceanRodeo loopen… men det klart bra grejjor ska kopieras wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 16:13

Svar till:

Bom

[/ QUOTE ]
    Den bommen ser rätt gå ut faktiskt inte för mycket utan ren och enkel..

• preppie

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 17:20

Såg Rastmodellen för några veckor sedan i usa, den va go den, grymt snabb såg den ut o va också!

• mrmille

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 18:24

Svar till:

Väldigt lik OceanRodeo loopen… men det klart bra grejjor ska kopieras wink.gif

[/ QUOTE ]

Första versionen av CBX50 kom -03
    Samma loop då som nu

wink.gif

• rambo_johnson

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 19:09

Svar till:

Här kommer lite bilder på Strike 2orna och en utvärdering av storlekarna 11 och 15.
    11m2: Första gången jag provade den tyckte jag att den drog väldigt mycket. Så här i efterhand kan jag säga att det var ovana, från att bara ha kört Aero 12 under ett och ett halvt år, eller det faktum att det blåste väldigt mycket säkert 10m/s plus (jag väger stabila 65K).
    Efter att ha provat den nu vid ett flertal tillfällen kan jag bara säga att jag är riktigt nöjd. Det är en MID AR kite som har ett bra grunddrag, är snabb och väldigt stabil i luften. Jag upplever det som väldigt lätt att både få tillbaka drag i kiten efter att jag skotat ut och att hålla kiten i samma läge utan att behöva tänka på var den är hela tiden, den stannar i det läge du vill ha den, något som passar mig eftersom jag mest hoppar på vågor och inte vill använda lyftet i kiten så mycket. Vid hopp är den snabb att få upp i zenit, det är riktigt bra häng i den och det var väldigt lätt att få ner den i powerzone igen så man kan landa med tryck.
    15m2: Jag har kört väldigt lite med större kites innan och efter att hela tiden få höra hur segt och tråkigt det är att köra stora kites hade jag inte några högre förväntningar, men jag skulle bli överraskad. Draken var till min stora lättnad riktigt snabb och det var inga problem att köra vågor med den, naturligtvis får man ju jobba mer men det gick utan att kännas tråkigt.

Bommen är i grunden samma som JN’s, 50 cm med ett spinning leashsystem där leashen går till den vänstra styrlinan. Depowern är tampen är väldigt lång eftersom det bara finns en inställning på linorna på både kiten och bommen. Låsningen till depowern är likadan som på Slingshot och det är det bästa jag provat och jag har provat JN, EH, Naish, Cabrinha, Advanced mf. Den strular inte, varken när man ska öka eller sänka kraften. Tyvärr har Flexifoil skrotat sin Storm 3 bom med leashlesssystem förmodligen p g a flugan med femte lina kanske kommer den tillbaka nästa år.

[/ QUOTE ]

kase dase! va fan gör du med en fexifjoill?

• dalen

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 19:19

Sluta nu att vara så stygg mot alla Hugge bara för du är pizza sugen. Flex i foil????

• biorno

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 19:53

Ser ut som dom också har problemet med en massa långt skit innan själva depower linan kommer, det suger om man inte ser ut så här.

• backe

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 12:43

Hörru Kasimir, kommer du aldrig upp hit nå mer eller?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flexifoil Strike 2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.