Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Flikka News…
-
Hans utseende som person är nog inte problemet, däremot dissar somliga utseendet på hans brädor.
-
Det är ju inte bara pd brädor som gillar kolfiberlook iochförsig…tycker nog hela branschen är rätt fantasilös. Segel finns det rätt många snygga dock.
De borde kika lite mer på x-games och mindre på americas cup när de väljer grafik…tycker jag
-
Ok ok ok måste också få boosta mitt kitt. Fick in en st SUP 6.6kg, en st vindsurfplanka 6.2kg, två segel, en mast samt bom i en (stor) boardbag och lyckades hålla mig under viktbegränsningen på 32kg till Kap Verde, bara lös självgodhet när jag packade.
och här en bild på SUPen från Torö förra veckan, (vafan va andra SUPare?)
-
Vad tycks om den här grafiken ?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
-
Nu kom det ju framsida två gånger här kommer baksida me..
-
Petter har lite nya grejer på gång med.
Vet dock inte hur resten av brädan ser ut, maybe you can tell me😃
-
@martinlundgren 722549 wrote:
Petter har lite nya grejer på gång med.
Vet dock inte hur resten av brädan ser ut, maybe you can tell me😃
Hahah Den kommer sticka ut från mängden färgmässigt men på vilket sätt har jag ingen aning om hahah men den e på ingång hit så snart så ska jag visa! Den kommer iaf vara 222 cm lång 56 bred med 76 liter.
Har ytterligare ett projekt som är påväg till mig, ingen färg än, men satan vilka sexiga former och så förbaskat välförstärkt freestylebräda på 4,6 kg!!!
-
@donpedro 722554 wrote:
Hahah Den kommer sticka ut från mängden färgmässigt men på vilket sätt har jag ingen aning om hahah men den e på ingång hit så snart så ska jag visa! Den kommer iaf vara 222 cm lång 56 bred med 76 liter.
Har ytterligare ett projekt som är påväg till mig, ingen färg än, men satan vilka sexiga former och så förbaskat välförstärkt freestylebräda på 4,6 kg!!!
O jag ba ryser! Tänk om dessa tools hade funnits när jag körde FS…men prova de ska jag allt!
-
Grabbar!
Fina hantverk dessa Flikka-brädor. Vad är era erfarenheter av plankorna överlag rent trimmässigt?
Jag känner att de fungerar som bäst med mastfot, fenor och stroppar långt bak. Då får man riktigt fin kombination av fart och sväng men vore kul att höra vad ni tycker med era.Här några svängar från Kuau för några dagar sedan. Tyvärr kom jag hem för 6h sedan 🙁
[video=vimeo;92314032]https://vimeo.com/92314032[/video]
-
Bakstroppen längst bak, fenorna nästan längst fram. Mastfoten i mitten, lite längre bak för tightare svängar, om brädan har en tendens att flappa på utvägen- flytta fram masfoten. Tidigare planing med mastfoten lite längre fram. 13,5 10 fensetupen är väl det som funkat bäst för vågridning, men lite svårare med hopp i lite mer onshore. Jag har dock fastnat för den lite snärtigare känslan i twin, eller quad med mindre framfenor, och tycker jag får bättre speed och tryck i hoppen.
Logga in för att svara.