Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › fliptippar med steps ute?
-
Svar till:
Jag har flippflopp tofflor är det bra hydrodymanik i dom?
[/ QUOTE ]
ruggigt bra!
Att ingen tänkt på att göra en bräda som en stor flppflopp toffla…
-
För det ultimata friktionlagret m. vattenbubblor på snabbe båtar, prövar Chalmers nu att använda skrovliga yta typ hajens skinn! kanske snart slut på lackeringens(bil) tider?
-
Svar till:
För det ultimata friktionlagret m. vattenbubblor på snabbe båtar, prövar Chalmers nu att använda skrovliga yta typ hajens skinn! kanske snart slut på lackeringens(bil) tider?
[/ QUOTE ]
Glömde logga inn! -
Svar till:
[/ QUOTE ]
det e ju inget nytt direkt…
min jobbarkompis som körde racerbåt för ca 10år sedan mixtrade mycket med det, (han vann ”sm” i sin klass)Men de e klart ”de lärde” vet väl
-
Att en båt åker mera plant och inte på kanten som en kiteboard har inte det betydelse också?
-
kan jag bara få skriva två inlägg för att se vad som händer vid 600…
-
Förvånar mig inte, det finns alltid någon som har en kompis!
Då förmodar jag att han har ett välbetalt designer(båt) arbete nu? -
Fy fan vad du snackar Anna 600! Har du inget annat för dig än Steffo!
Ps Glöm inte bort Chrille!
-
Vad jag förstått så ger en rakare bottenkurva på en bräda bättre släpp, tidigare planing & högre toppfart i den mån man lyckas hålla brädan rätt i vattnet för att minimera våtytan vid hög fart . Men !! detta medför ju att man får en svårkörd bräda som gärna vill dyka. Det är då flipptipparna kommer in i bilden ! för med dessa borde man ju kunna bibehålla nämnda fördelar med en relativt rak botten samtidigt som man tack vare flipptipparna åstakommer ungefär samma egenskaper som en mer svängd bottenkurva ger utan att behöva ge avkall på planingsegenskaper & fart, därmed inte sagt att jag har rätt det är bara vad jag tror.
**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs – -
Våra brädor kommer (för den som vill) med avtagbara tippar
kör som vanligt på plattvatten och sätt på tipparna i chopp/vågor.
låter det bra?
Logga in för att svara.