Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Flow, freecarve eller techno e?
-
Flow, freecarve eller techno e?
Publicerad av ola_p på 23 maj, 2001 vid 19:46Jag börjar bli sugen på en bräda nu när sesongen har dragit igång så då tänker jag be om alla konfares åsikter.
Jag har lusläst tester och jag sitter ändå med tre alternativ. Alla brädor har bra resultat enligt BOARDS och Windsurfing mag.
Alternativen är följande:
Mistral Flow V-105
Tiga Freecarve 256
Bic Evolution medium 263
Brädan kommer mest att seglas inomskärs på västkusten, och passa mig som just nu väger 55kg (jag växer fortfarande), seglar sällan mindre än 5.3 och jag hade tänkt lära mig att gippa ordentligt i sommar. Så nu skall jag bara välja…/Ola
[email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] “] aloha@purpleturtle.comola_p svarade 23 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
är det verkligen ingen som har provat någon av dessa brädor???
/Ola
[email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] “] aloha@purpleturtle.com -
Jag har en Flow custom 276 2000 Jag kan säga att den e jag hel nöjd med…Kan bara tala varmt om flowen det e det bästa köp jag nånsin gjort…
-
kan också bara säga gott om Flow 276. Den är otroligt lätt att segla. Jävlit kul.
-
Tigan och Bic är sprillans nya för i år, kanske därför du inte får något svar. Båda fick kanonbetyg i Boards. En kompis är jättesugen på Tigan. Är inte den väldigt dyr jmf med Bicen?
-
Jag är också en nöjd ägare av en Flow 276 -00… Grymt mycket kontroll och
väldgt livlig.. den lyder minsta lilla röreöse från dina fötter.. Underbar
freeride.. Men den e ju något längre än de andra så jag antar att de andra kan
lämpa sig lite bättre för frestyle och tricks..
Själv väger jag 70 kg och flyter lätt på den…Rekomenderar starkt Flowen!!
-
Det beror på vad man jämför…
CTS verisonen av technon är mycket billigare(9250:-) men tiga finns bara i Sandwich Epoxy, när man jämför sandwich brädorna så kostar båda 12500:-
så som jag ser det så är det menlöst med sandwich techno utan då skulle man väl hellre satsa på tigan./Ola
[email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] “] aloha@purpleturtle.com -
gippar=A+ planing=A speed=B hallbarhet(d-ram)=A pris= B
otrolig board med sina “campbered rails”?/pidde
-
Bic Evolution Medium 112
EARLY PLANING:
Wide outline and almost perfect symmetry from nose to tail create a large,
forgiving platform. Rocker is fairly flat for smooth acceleration.
COMFORT AND CONTROL:
Tucked rails forward, plenty of double-concave and vee offer good bite through
rough water. Minimal rocker keeps nose down through chop without digging in
from peak to peak.
STABILITY:
Wide uncluttered deck that’s fairly flat with good non-skid. Equal nose and
tail width and a wide outline throughout make it easy to stay dry.
UPWIND ABILITY:
Stock Select 34-cm fin generates ample lift and power. Tail holds width for
maximum planing surface to coast through holes. Rails are pretty parallel in
the midsection for good tracking.COMMENTS:
The Evolution Medium 112 best suits less experienced free-ride sailors who
demand early planing, comfort and easy jibing. The Evolution has the potential
to take you to the next level! It coasts effortlessly through big holes and
planing transitions, keeping you on the water rather than in it.Mistral Flow V-105
EARLY PLANING:
Free-ride testers loved the considerable volume and width through the tail for
early planing and the smooth, predictable acceleration for easy entry into the
straps.
COMFORT AND CONTROL:
One of the most controllable boards in the test. Consistent vee, a subtle
rocker line and straps that can be inset all help the free-ride sailor.
STABILITY:
A free-rider’s dream. Plenty of volume from mid to aft, with the deck flat up
front and slightly domed in back.
UPWIND ABILITY:
Pinches upwind well on a plane, holding its line and tracking well.COMMENTS:
The V-105 has plenty of width and volume for stability, a vee and double
concave bottom shape for control, and a sandwich construction for a stiff and
performance oriented ride. A wide sail range eliminates board swapping, making
it easy for less experienced riders to improve. From getting into the straps,
learning to jibe or drag racing friends, this is a great choice.Tiga Freecarve 256
SPEED:
Hard rails with clean release and a fairly low-volume tail keep the 61 in the
water, maximize control at high speeds, and prevent topping out.
JIBING:
Gentle outline and a double-concave vee aids in rail-to-rail steering while
hard rails add bite to turns.
BUMP AND JUMP:
Excellent top end for lofting big-airs. Wide midsection and tail for pop, and
bumpers under deck pad soften landings and protect board from heel dents.
RANGE:
Regardless of ability or sailing style, this board will do it all. Tear up
small surf or cruise in the flats, the 256 does both exceptionally well.Wide outline and flat deck create stability and ease of use. The board almost
sails itself. Straps are inset for easy entry, and the full deck pad creates a
magic carpet ride over rough chop.COMMENTS:
Produced in an epoxy carbon double sandwich construction, the 256 finally
modernizes the enormously popular Bic Electric Rock. Smooth on all points of
sail and able to make any level of sailor’s session epic, the 256 does it all.
It’s fast enough to pass your buddies and maneuverable enough to take in modest
waves. Novices or experts, jump aboard! -
Har tidningen 🙂
var intresserad av era erfarenheter./Ola
[email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] “] aloha@purpleturtle.com -
Windsurfing.
En amerikansk tidning, http://www.windsurfingmag.com.
de har alla testerna på nätet./Ola
[email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] “] aloha@purpleturtle.com
Logga in för att svara.