• Posted by preppie on 13 december, 2002 at 13:40

Snabb fråga! Sticker till Egypten om två veckor, behöver jag checka in min TT bräda(1,60) några dar innan, el kan man bara dyka vid disken?

sirgomez replied 22 years ago 5 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • niklas82

Member
    13 december, 2002 at 22:10

ta det vid disken..
    funkar nog bäst.

• preppie

Member
    16 december, 2002 at 15:34

Kan ngn måttkraven?

• anonym-anvandare

Member
    16 december, 2002 at 15:51

En vild gissning, men flygbolagets eller flygplatsens information kanske vet? wink.gif

/Rasmus

PS. Berätta gärna vad de säger om du ringer till dem, så vi andra också får veta laugh.gif

• lelle

Member
    16 december, 2002 at 18:39

Jag åker till Marocko på tordag och ringde flygbolaget, visserligen står det inget om kitebrädor på deras hemsida om skrymmande bagage men jag tar inga chanser så jag pröjsar 300 bagare tur och retur (?) och kör pickleforken som vattenskidor, passa er för att nämna ordet surf då vill de gärna ha 550kr när de då tror att det är en vågsurfbräda eller vindsurfing för hutlösa 800-900 nånting, dessa priser gäller dock endast brittania-airways så vitt jag vet.
    Då gällde också att om du inte har anmält i förväg måste du betala en hundring extra på arlanda om du misslyckas med att mygla ombord brädan gratis.

Mvh
    Lennart

• anonym-anvandare

Member
    16 december, 2002 at 22:04

Åkte med Apollo till Egypten i slutet av oktober. Hade allt inpackat i en boardbag (bräda, 2 drakar, våtdräkt, packning etc etc) samt ett litet handbagage.

Först ville de ha 600 kr vid incheckningsdisken (efter diverse telefonsamtal). Sedan tyckte tjejen vid disken synd om oss och skickade oss till Apollos egna disk, där han nog också tyckte synd om oss och lät oss checka in gratis då vi ju enligt honom hade allt bagage i en väska. Det var dock med viss tveckan. Vi sa f ö att vi hade wakeboards i packningen (vilket ju är så nära sanningen som man överhuvudtaget kan komma).

Lycka till!

Bengt-Erik

• preppie

Member
    19 december, 2002 at 17:11

Snackade med Novair, 400 spänn var det, och i “mån” av plats!

• sirgomez

Member
    19 december, 2002 at 20:44

med lite tur fick vi en 210 brädan till hurgada gratis 🙂 men vanligtvis är 140 max tror jag, men ring de och fråg flera gångar-kanske få du en fax att det är okey, att de inte kommer senare på disken och vill ha betalt.

lycka till och ha det så roligt i egypten – det hade vi! 🙂

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.