Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Flyga med Kite-utrustning = 26 kg!
-
Flyga med Kite-utrustning = 26 kg!
Publicerad av eddie på 21 juli, 2004 vid 16:18Har just konstaterat att min utrustning väger 26 kg, inkl en stor resebag för golfklubbor (600 spänn på Dormy och bättre än NSI’s
Då har jag fått med mig bräda, tre drakar, två bommar, en lång o en kort våtdräkt, pump, sele och till sist min nybyggda hundkoppel-leach.
26 kg kan man väl fuska sig genom incheckningen… sedan får man väl ta sina vanliga kläder i handbagaget (max 8 kg)backe svarade 20 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
PAckade mig juh ner till Perth for en vecka sedan, mina grejer vagde latt mer an 20kg inte en javel som brydde sig, jag som inte vagade ta med mig for mycket klader ner, sa nu sitter man har naken ta mig fan…
-
De flesta flygbolag har 20kg inkl handbagage som gräns.
Sen kan det kosta allt från 50:-/kg och uppåt. Golfbagar brukar få väga 15kg.
När jag flög med Brittannia senast så köpte jag till 10kg extra för 300:-
Mitt tips är se till att boardbagen klarar vikten och försök dölj handbagaget så gott det går bakom disken så brukar de strunta i att väga det. I slutändan så handlar det endast om vilket humör incheckaren är på samt vilken attityd man har själv.Har hittills aldrig betalat övervikt!!!
-
Svar till:
De flesta flygbolag har 20kg inkl handbagage som gräns.
Sen kan det kosta allt från 50:-/kg och uppåt. Golfbagar brukar få väga 15kg.
När jag flög med Brittannia senast så köpte jag till 10kg extra för 300:-
Mitt tips är se till att boardbagen klarar vikten och försök dölj handbagaget så gott det går bakom disken så brukar de strunta i att väga det. I slutändan så handlar det endast om vilket humör incheckaren är på samt vilken attityd man har själv.Har hittills aldrig betalat övervikt!!!
[/ QUOTE ]
Har aldrig hört om något flygbolag som räknar in handbagaget i de 20 kg. De flesta brukar tillåta 8 kg (sas etc) Luftwaffe har 10 kg, Charter brukar säga max 5 kg.
Maersk som jag skall flyga med har 8 kg, sedan betalar man 25 SEK för överviktskg om man har golfutr med sig. Ordinär övervikt kostar 40 SEK. Så det är all anledning att låtsas att det är golfprylar man har med sig. Fan så mycket smidigare än att ta med sig sin boardbag (som blir som en strut när den är fullpackad) -
har för mig att det finns tariffer för golfutrustning. Paya typ 150 spänn o det får väga multum.
-
Vad hette väskan? Direkt länk tack. Behöver nämligen själv en (golf)bag.
Är den välskyddad hela väska eller är det bara toppen som det kan vara på vissa? -
Va fan grabbar det e ju bara att lyfta ena änden när de väger skiten. Funkar alltid. Ett annat tips är att göra som Hugo, slänga på sig lite bratkläder och låtsas vara high roller.
-
MyTravel Airways
Flygplanstyp/Frivikt bagage inklusive 5 kg handbagage:
A330-200 – 20 kg
A330-300 – 20 kg
A320 – 20 kg
A300 – 20 kgHandbagage:
Max 5 kg, mått 50x40x23 cm.Specialbagage:
Vid frågor om specialbagage faxa till MyTravel Airways på tel nr: + 45 32 506520 eller maila till mytravelairshop@mytravel.dkBritannia
Flygplanstyp/Frivikt inklusive 5 kg handbagage:
B757 – 30 kg
MD83 – 20 kg
B737 – 20 kg
B767 – 20 kgHandbagage:
Max 5 kg mått 45x35x20 cm.Specialbagage:
Vid frågor om specialbagage faxa på tel nr: 08/509 15 001.Novair
Novair
Flygplanstyp/Frivikt inklusive 5 kg handbagage:
L15 – 20 kg
B737 – 20 kg
A332 – 30 kgHandbagage: Max 5 kg.
Specialbagage:
Vid frågor om specialbagage, ring tel nr: 08/673 86 00 eller faxa på nr: 08/673 84 03.Nu har du hört talas om det!
-
Hittade kvittot. Art nr är 14124002
Fast den finns inte i deras sortiment säger deras hemsida.
Den är välskyddad hela vägen. King Cobra har en likadan, fast nästan dubbelt så dyr. -
Ha det gött Eddie – Det blir säkert bättre än min och Melkers sunk surf i morse. Glöm inte kompassen så du hittar tillbax till hotellet. Skippa nattliga hinderbana vöer golfbanor och smögenbögar.
Försök hitta ett internetcafe så du kan lämna rapporter. Kör så det ryker. Säg till om du vill låna mina patenterade löstagbara ärmar och till sist… ”Spring då för fan din fega jävel” 😉
Ha det
-
Jag flyger åsså med Maersk imorgon. Får se om dom tar min fullpackade NSI Deceiver…
Ha det gött här hemma, hoppas ni åsså får wind.
”One ouzo pliis!”
Logga in för att svara.