Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Flyga med prylarna…
-
Sedan kan jag tycka att det e sjukt att jag betalar för sakerna…finns det plats så finns det, no questions asked. Sedan betalar jag gärna ett par hundra till snubben som får lasta på sakerna, o inte till flygbolaget.
-
Ett tip är att ringa direkt till flygbolaet på flygplatsen. Det är ju de som tar betalt i slutändan. Jag har ringt till huvudkontoret och fått dumma svar, dvs svindyrt. När man sen ska checka in så får man ett helt annat svar och detta gäller oftast. Ring och kolla var du får billigast pris och ta namn och helst skriftligt på detta svar.
/Magnus -
Ja jag håller med Mag och fredrik. Det kn nog vara den bästa lösningen att kolla runt ett tag och se vad de har för priser ringa flera och inte lämna ifrån sig sina flight uppgifter förrän man fått det pris man vill ha.
T.ex. tog vi med en surfutrustning som vattenskidor när vi åkte ner till gran can sist. Incheckningstjejen var toksöt och var lite nöjd med att hon också vindsurfat en del.Hon var juste och Som hon ironiskt uttryckte det ‘Hur skulle jag kunna veta att det inte var ett par vattenskidor’ när hon sneglade ner på det stora vindsurfingbaggen och skrev vattenskidor på kvittot 300pix.
Så en charmkurs är kanske en bra investering i sammanhanget.
-
Ett hett tips e att säga att man har prylarna ståendes lite längre bort och att det e specialbagage nämn INGET om att det e en surfutrustning säg bara att du inte ville släpa fram detta klumpiga ekipage till inchecknings disken!Erbjud dig att tagga ditt bagage och leverera det till special stället för ingen surfbräda eller backpackryggsäck funkar ju på ett sånt där transportband!!Le snällt mot personalen å du ska se att du får dina “heta” klisterlappar….du har inget att förlora på att testa denna taktik!Det har funkat för fler än mig!!Hank
-
Svar till:
Ja jag håller med Mag och fredrik. Det kn nog vara den bästa lösningen att kolla runt ett tag och se vad de har för priser ringa flera och inte lämna ifrån sig sina flight uppgifter förrän man fått det pris man vill ha.
T.ex. tog vi med en surfutrustning som vattenskidor när vi åkte ner till gran can sist. Incheckningstjejen var toksöt och var lite nöjd med att hon också vindsurfat en del.Hon var juste och Som hon ironiskt uttryckte det ‘Hur skulle jag kunna veta att det inte var ett par vattenskidor’ när hon sneglade ner på det stora vindsurfingbaggen och skrev vattenskidor på kvittot 300pix.
Så en charmkurs är kanske en bra investering i sammanhanget.
[/ QUOTE ]
Ha ha vem kan motstå din charm Björn, kan tänka mig vilka charmörer som rör sig på stränderna när du o stoffe e ute o reser….he he. Vi såg ju bara vad som hände på GC….inget sagt. Blir det WA i vinter?
Logga in för att svara.