Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flygbilder Torö

• anonym-anvandare

Medlem
    16 mars, 2005 vid 15:59

5-6-7 km mm. Jaja tar väl iaf 5-6-7 minuter med powerboaten inne från Trosa /Proto

• sirjohnirie

Medlem
    16 mars, 2005 vid 21:18

Pratade just med pappa och det visade sig att han var chef över Askö skjutområde då han var stridspilot just under 80-talet och han bekräftade även att det inte längre är aktivt så det är fritt fram för surfsafarin!

• dude

Medlem
    16 mars, 2005 vid 21:25

Svar till:

SANDstränder! That’s it. Nästa gång seglar jag över från Torö. Det får bära eller brista. Packa en ryggsäck, mobil och macka. Sticka.

Askö På!

[/ QUOTE ]

Härligt! Då är vi flera som seglar de högst tjugo minutrarna över till Askö. Först ett par kryss, beroende av hur syd- eller sydvästlig vinden är och sen raka vägen västerut över Asköfjärden och in i Södermanlands län och Trosa kommun.

793blir_det_v_gor_p_Ask_copy.jpg
    Hoppas bara det finns vågor som passerar fågelskyddsområdet och når stranden frown.gif

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2005 vid 08:09

Flygbilden skvallrar om en del sten vid Örudden…Men det brukar ju inte hindra er iofs wink.gif

• feg

Medlem
    17 mars, 2005 vid 09:11

Samtliga stenar är redan lokaliserade med brädor, fenor, master, bommar, segel och kroppsdelar.

På Torö är “stentvättad” en livsstil
    (Inte ett fult utdött mode från mitten på 80-talet)

Du lyckades få snygga bilder SirJohnIRie!
    I somras när jag och brorsan försökte låg det låga dismoln som gjorde bilderna suddiga.
    /feg

• booze

Medlem
    17 mars, 2005 vid 14:05

Svar till:

Flygbilden skvallrar om en del sten vid Örudden…Men det brukar ju inte hindra er iofs wink.gif

[/ QUOTE ]

Ett helt riktigt konstaterande,, mellan Örudden och Oxeludden är det rena stenbrottet, sanden jag talar om är mellan Laxkroken och Godahoppsudden. Kolla på sjökort 6172

Boze!

• dude

Medlem
    17 mars, 2005 vid 14:54

… och mellan Godahoppsudden och Laxkroken bör fungera på NNO. Det ser ut att vara fin sandstrand. Jag får se om jag hittar någon med båt som kan skjutsa ner oss från mitten av Torö så vi får oss ett äventyr.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2005 vid 17:27

Bra bild på revet dö vågen funkar som det ser ut på bilden: dvs vågen börjar bryta i högra bildkanten där det är ca 2m och fortsätter in mot uppgrundningen där den vrider in mot land

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flygbilder Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.