-
Flygbolag!!?
Undrar vad alla har för erfarenheter positiva/negativa av flygbolag när man åker på surf-resa?
Främst skulle vara bra att veta vilka man haft problem med att ta med utrustning, priser mm.Har själv lite att dela med mig av:
-Lufthansa har jag flugit med en gång och avgiften där har varit 300 dm, och då får man ta med sig runt 50 kg, men det är inte så noga om det är 70 kg.
-Air France har samma policy. (iaf senast jag flög med dem -99)
-Med Brittish airways kostar det ingenting att att med utrustningen, men det får inte väga mer än 25 kg (rätta mig om jag har fel). Här går det oftast bra men har hört några som åkt på en rekordelig övervikts-avgift (300 kr/kg).
Kan tipsa om att de har specialerbjudande till Kapstaden nu i vinter för studerande/ungdomar <25.
Åker man innan 14 dec eller efter 5 jan så kostar det endast 5900:- t/r-SAS är omöjligt att få med prylar med. De vägrar helt enkelt.
-Med Charter brukar det kosta 800 kr och då gäller en utrustning (dvs 1 bräda + några segel). Jag åkte på att betala dubbla 800×2 i vintras. Stod och försökte få i honom att det var 1 utrustning. (En golfare tar inte bara med sig en klubba).
Jag tjabbade säkert 30 min men utan resultat, hade jag öppnat boardbagen så hade han sett in paddelbräda, och då hade jag säkert åkt på att betala extra för den också.Hur är KLM, South African Airways?
Mvh
/Mange
Logga in för att svara.