Senaste nytt Forums Flying boat…

• callekuling

Medlem
    11 november, 2003 vid 20:11

Har nog funnits i ett par år iallafall. Pratade på en mässa med en svensk kille som hade flugit till Afrika i en.
    Vet inte om det låter så värst kul, marschfarten torde inte vara den högsta.
    Men om inte man skall så långt, utan kanske bara flyga ut till sommarstället i skärgården så torde det funka.

/CalleP!

• nordgren

Medlem
    11 november, 2003 vid 23:30

Jo den har funnits några år. En från min hemstad (Ludvika) körde runt med en sådan, startade på sjön vid mitt hus.
    Värkar ju rätt tuff om jag får säga. laugh.gif

• johan_m

Medlem
    12 november, 2003 vid 12:38

Jo det är ju ingen nyhet precis.
    Men man måste säga att man blev lite förvånad första gången när man hörde ett flygplan och tittade upp och såg en gummibåt komma flygande. Det var utanför härnösand och den har jag sett några sommrar i rad efter det.

Men det ser ju iaf väldigt tufft ut.
    Har även sett en del tv-program om den flygande båten och där så sa en av pionjärerna i sverige att det hade varit mycket svårt att få flygtillstånd på den, men det her dom ju lyckats med nu bevisligen eftersom att det finns en del maskiner som flyger.

//johan

• nordgren

Medlem
    12 november, 2003 vid 18:29

Jo precis, jag hörde det surrade och väsnades en jävla massa nere från sjön och sen hux flux kom en drakvinge och gummibåt farandes, rackarns vad paff man blev. smile.gif
    Jag funderade också med tillstånd om den, ser ju mest ut som något slags galet hemmabygge så jag funderade om det var någon som “pirat” flög den. grin.gif Men de kanska jag något cert liknande ultralätt kanske?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Flying boat…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.