Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyttar till Uppsala till hösten

• scottaztek

Medlem
    26 januari, 2006 vid 14:35

Nej i första hand så väljer man ju att inte befinna sig i skåne, det är ju förbannat gott om dryga kiteare där 😉 o förbannat ont om fria ytor att åka på.
    Kul att folk tror att det är kasst att åka i norra sverige, då slipper vi riktiga nordbor alla sydbor här o så kan vi åka ner till er på semester med sköna stränder o söta brudar (För det kan ju ingen ta i från er att det har ni ju där nere)

Coolt att det är bra snökite i Uppsala för de kan nästan vara grymmare än sommarsurf.

Rullsand är grymt bra det är ju där vi håller till nu!!!

/Dark Rider (Danne)
    Gefle kitesurfing team, ”none are so hopelessly enslaved as those who falsely believe they are free” – Goethe

• gogga

Medlem
    26 januari, 2006 vid 14:39
    ScottAztek wrote:
    Coolt att det är bra snökite i Uppsala för de kan nästan vara grymmare än sommarsurf.

det är sjukt tragiskt att om ni på fullaste allvar tycker det för det bevisar ju endast hur sunkiga sommarspot ni har.

• scottaztek

Medlem
    26 januari, 2006 vid 14:40

Att åka på riktiga spots, det om något är för tunnisar(=skåningar) eller möjligtvis något som man gör under sin semester.;)
    Foil vetefan, har en foil men är inte så imponerad av dem. Tacka vet jag tube, fast de e klart på vintern så sparar man ju en jävla massa riggtid.

Men åker ni ofta till rullsand el?

• scottaztek

Medlem
    26 januari, 2006 vid 14:47

Rullsand är minst lika bra som alla stränder runt skanör.
    Men som skåning har du väl aldrig sett något annat, hehe
    Åk till ramundberget o ställ dig på toppen när det blåser 10 m/sek, sen slänger du upp draken o åker 5 mil i vilken riktning du vill. Droppar feta klippor, surfar puder och slammar kiteloops i metervis med snö, allt under solens starka sken, så ska nog även du förstå att snökite kan vara minst lika fett som surf och inget behöver utesluta det andra.
    Men nog fan kommer jag gärna ner till skåne o surfar också;). Som sagt många fina brudar kommer ju från regionen…

/Dark Rider (Danne)
    Gefle kitesurfing team, ”none are so hopelessly enslaved as those who falsely believe they are free” – Goethe

• skye10

Medlem
    26 januari, 2006 vid 15:18

Glöm inte bort våra resor till Gotland om våren. Hur klockrent som helst med tredagars surftripp. Färja på natten, bo i skön stuga 5 min från spoten, surfa plattvatten eller vågor i rena och jämna vindar. Och dricka whisky på kvällarna.

• samhansson

Medlem
    26 januari, 2006 vid 18:19

säger det igen, öland eller inget

• cortex

Medlem
    26 januari, 2006 vid 18:41

Öland är klart okej… främst på grund av den kraftiga havsbrisen. Däremot finns det tonvis med helsköna spots på Gotland som i min mening är vassare än vad Öland kan erbjuda.

ScottAztek, vet inte vad du har för foil nu… men om du flyttar ner till Uppsala så ska du få testa lite state-of-da-art-foils… brutal skillnad mot gamla sunkiga foilar från förr. You’ll see.

Vi åker väl upp lite allt som oftast till Rullsand under de varmare årstiderna. Själv var jag iofs mest på västkusten och i Hudiksvall i sommras. Men det blev väl iaf 3-4 helt otroligt fina vågdagar i Rullsand under högsommaren.

BTW, faen vilka fina spots det finns runt Hudiksvall/Sundsvall. Bl.a Hölick utanför Hudik har levererat ett par grymma vågdagar åt mig i sommras.

BTW#2, kom ner till Uppsala i helgen. Vi kommer att köra Kite-testival med en handfull kitemärken på plats. Både foil och LEI.
    Just nu funderar vi bara på om det ska bli lördag eller söndag… prognosen för söndag ser onekligen snäppet bättre ut.

/Kaj(Tech)

• scottaztek

Medlem
    26 januari, 2006 vid 18:51
    Sunwave wrote:
    Jag pluggar i Uppsala, läser teknisk fysik. Det finns lagom mycket surf av alla sorter här, man kan alltid åka till Rullsand om man vill köra vågor eller plattvatten.. 🙂

Johan 073-0474948

Fan Johan dig har ju jag träffat!!!
    I Nyköping i sommras. Du hälsade på din flickvän och min päron bor i Nyk så jag var o hälsade på dem.
    Jag körde i strandstugeviken o du körde lite längre ut på udden.

Coolt, jag har redan ditt nummer iallafall. Men jag hör av mig om det blir uppsala i höst.
    Du har väl mitt nummer också tror jag, så ring ifall du sticker upp till rullsand något i vår.
    Förressten om du el någon annan är sugen på att åka utomlands i juni direkt när skolan slutar så är vi några Geflebor, Varbergbor, Sundsvallsbor mm som planerar en resa. Bara att hänga på…

• erling

Medlem
    26 januari, 2006 vid 19:21

Tyvärr är jag och DarkRider i åre i helgen o kitar, annars skulle vi lätt ha kommit ner till Uppsala, såg att det var event där.

/Erlandstheking

• sunwave

Medlem
    27 januari, 2006 vid 11:27
    ScottAztek wrote:
    Fan Johan dig har ju jag träffat!!!
    I Nyköping i sommras. Du hälsade på din flickvän och min päron bor i Nyk så jag var o hälsade på dem.
    Jag körde i strandstugeviken o du körde lite längre ut på udden.

Coolt, jag har redan ditt nummer iallafall. Men jag hör av mig om det blir uppsala i höst.
    Du har väl mitt nummer också tror jag, så ring ifall du sticker upp till rullsand något i vår.
    Förressten om du el någon annan är sugen på att åka utomlands i juni direkt när skolan slutar så är vi några Geflebor, Varbergbor, Sundsvallsbor mm som planerar en resa. Bara att hänga på…

Ja justdet, vi lär synas! 🙂

• donnen

Medlem
    27 januari, 2006 vid 12:32
    Melker wrote:
    PS kör du folie kan du glömma Lund direkt DS

WTF Melker, nu blir jag så djävla trött. Du har ju legat på som faan för att hänga med ut och köra foil. Vet inte hurt många ”blir det inget i helgen, jag har bil” som ligger i min inkorg. Håll inte på med sånt djävla dubbellir. Waste of time är vad du är.

• hatman

Medlem
    27 januari, 2006 vid 18:17
    gogga wrote:
    det är sjukt tragiskt att om ni på fullaste allvar tycker det för det bevisar ju endast hur sunkiga sommarspot ni har.

wörd!

Asså kan man ju isf jämföra vad som är roligast. Ett svenneberg eller DR?

Torö 4evör /
    Hatten

• pjoter

Medlem
    30 januari, 2006 vid 15:08
    gogga wrote:

tror nog det lika mkt bevisar vilka sunkiga vinterspots vi har i skåne.

Snö är ju lika kul som vatten å då har man ändå inte kört på några bra snöspots.

• gogga

Medlem
    30 januari, 2006 vid 15:29
    pjoter wrote:
    Snö är ju lika kul som vatten å då har man ändå inte kört på några bra snöspots.

HUR kan du säga så?
    det går ju inte ens att jämföra!
    …men du ska kanska gå med i foil rörelsen?

• luuddee

Medlem
    30 januari, 2006 vid 15:37

ärligt talat pjott snö e inte lika kul som vatten även fast det e kanonförhållanden.. och spotsen här nere e verkligen itne dåliga för snowkite lätt lika bra somnorröver inte räknat fjäll o andra berg. men här kanske inte är så mycket snö kanja hållla med om men det fan så mycket roligare på vatten.. . slut

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

16 av 56 svar januari 2006
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA