Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyttar till Uppsala till hösten

• cortex

Medlem
    30 januari, 2006 vid 16:42

Amen ge er. Att åka snowkite på platten kan ju omöjligt jämföras med att köra uppe i fjällen.

Sedan är det väl en personlig smakfråga om vad man gillar och inte gillar… men jag känner inte någon som provat på att snokite’a under fina förhållanden upp i fjällen och inte fastnat för det.

/Kaj(Tech)

• mrmille

Medlem
    30 januari, 2006 vid 17:35

snowkite i lite kupperat terräng är fan i mig oslagbart, crosskiting, mmm…
    fast det är klart, en bra dag på vattnet är ju oslagbart det med. Tror det står
    sig slätt om man bara har bra spots.

Kolla med mattias vettja, han har koll

• pjoter

Medlem
    30 januari, 2006 vid 21:47

ludde å gogga, ingen av er har ju kört på några riktigt bra snöspots så hur vet ni att vatten är mkt grymmare? köra på en is uppe på vidda räknas inte till fjällkita bara för att det råkar vara fjäll i bakgrunden.

Jag har lika kul då jag kör på snö som jag har då jag kör på vatten. synd att inte ni känner desamma. blir ju ett antal dagar per år som ni stackare åker ut å bara har tråkigt när en annan njuter för fullt.

Every girl is so sexy to me…… Some may be fat, some may be slim, some may be tall, some may be small, but i like em all…..
    som Eek a Mouse så klokt uttryckte det. gäller inte bara på flickor inte.

• luuddee

Medlem
    30 januari, 2006 vid 23:12

köra is på vidda??. .hmm vi ahde jävligt mycket snö o grymma förhållanden ett par dagar så att ja inte vet kan du inte säga.. men du kan för fan inte jämföra att köra o kallt väder med en massa kläder på sig med att köra i vatten när det e varmt och utan alla dessa kläder. .

• curry

Medlem
    30 januari, 2006 vid 23:16
    Luuddee wrote:
    utan alla dessa kläder. .

helst naken…

• cortex

Medlem
    31 januari, 2006 vid 09:43

Ha ha ha, så det är *Ludde* på bilden. Där ser man. Hade jag ingen aning om. Fan Ludde, inte visste jag att du var både nudist och foil-flygare.

Måste bara fråga; vad fäster du leashen i? 🙂

/Kaj(Tech)

• luuddee

Medlem
    31 januari, 2006 vid 12:05

vafaen ska man med leash till när man kör fjoill dom e ju så jevla bra så dom bara stananr där man vill ha dem om man tapapr dem..

• pjoter

Medlem
    31 januari, 2006 vid 12:18

jasså ni hade de så bra då ni va uppe… har bara sett bilder på då ni slökör med 16m2 på nån sjö.

Inte helt många dagar man kan köra i sverige i bara shorts utan att frysa.. Eller ska man åka utomlands å åka menar du? Trista e att då måste man antingen jobba på nåt ofta jävligt tråkigt välbetalt jobb för att ha råd eller så får man bo hemma hos sina päron. kan ju va kul å ha ett liv vid sidan om surfingen också.

• luuddee

Medlem
    31 januari, 2006 vid 13:31

okej pjott ja fattar att du tycker det är kul.. fattar itne bara hur.. räcker att man har en tunn våtdräkt på sig .. fan så jevla mycket skönare med värme än kyla.. fråga på claes the man som ändå ligger 2a i världscupen på snee vad som e roligast. .

• scottaztek

Medlem
    8 februari, 2006 vid 17:55
    Luuddee wrote:
    köra is på vidda??. .hmm vi ahde jävligt mycket snö o grymma förhållanden ett par dagar så att ja inte vet kan du inte säga.. men du kan för fan inte jämföra att köra o kallt väder med en massa kläder på sig med att köra i vatten när det e varmt och utan alla dessa kläder. .

Snacka fördom mannen!
    kitesurf(Snow) e varmt o kitesurf(water) vanligtvis kallt. Man slipper krongla på sig en tight våtsdräkt och med sol som reflekteras i snön blir det underbart varmt. Sen kan man ju faktiskt ha kläder på sig, om man nu inte är nudist ;). Ta på sig kläder är ju inte så jävla svårt, förutsatt att man inte är fem år gammal. Ta på o av en blöt våtdräkt däremot kan vara grymt jobbigt o kallt.
    Men ni kanske alltid har 25 + i skåne när jag inte är där?

Fast de e trotts allt inte samma sak att kitesurfa(snö) resp (vatten) de bästa är att köra både och. O så lite groundboard ibland…

• dsl

Medlem
    8 februari, 2006 vid 21:37

Danne, kolla ditt skype..

/Daniel

• ric

Medlem
    9 februari, 2006 vid 20:04

kommer med tur att flytta upp till Gävle omgående, ett lyft i kariären och kanske även ett lyft för kiteåkandet, uddevalla kan inte nämnas som något kite mecka.. rullsand låter bra tycker jag där ska jag bo! =)

• pixo

Medlem
    16 februari, 2006 vid 16:03
    Ric wrote:
    kommer med tur att flytta upp till Gävle omgående, ett lyft i kariären och kanske även ett lyft för kiteåkandet, uddevalla kan inte nämnas som något kite mecka.. rullsand låter bra tycker jag där ska jag bo! =)
    Nice! Hör av dig när du är här. Då blir det åka av.
  • scottaztek

Medlem
    7 mars, 2006 vid 21:56

Börjar bli dax nu!
    Jag söker lägenhet. Vart ska man bo om man vill bo med cykelavstånd till stan o till universitet, men framförallt så nära som möjligt ett stort fält där man kan köra kite!!!???!!

Andra tips på boende i Uppsala välkommnas…

• cortex

Medlem
    7 mars, 2006 vid 22:21

Vart på Universitet ska du plugga? Hela stan är ju fyllt med universitetets instutitioner. 😉
    Gå med i Norrlands Nation och ställ dig i kö för nationsbostäderna. Sedan är det ju smart att ställa sig i kö hos Studentbostäderna också. Se till att göra det i tid bara; massor av folk som väntar med det tills de kommer till Uppsala typ 2 dagar innan kurs-start = sova under lämplig bro de första veckorna. 🙂

/Kaj(Tech)

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyttar till Uppsala till hösten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.