Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyttar till Uppsala till hösten

• scottaztek

Medlem
    8 mars, 2006 vid 13:45

Jag ska plugga på i huset för lärare, tror jag.
    Men de viktiga är: de verkar ju som om de finns lite fält ovanför gamla uppsala o så ner emot kungsängen. Är de sånna ställen som man kan åka kite på?
    Jag har boende på g i gamla uppsala ev.
    Men jag får väl inte gå med i nationen förens jag pluggar eller kan man göra de innan?

• cortex

Medlem
    8 mars, 2006 vid 14:07

Ha ha, hela uppsala är omgivna av stora fält… så i princip kan man köra varsom. Vi brukar köra nere på Ekoln eller på fälten vid Lilla Ultuna (nattspot).
    Det var så länge sedan jag skrev in mig på nation så jag minns inte riktigt hur mycket papper man behövde ha med sig. Men gissningsvis räcker det med antagningsbesked, leg och stålar.

Och se som sagt till att kontakta Studentbostäderna också….

/Kaj(Tech)

• scottaztek

Medlem
    9 mars, 2006 vid 20:20

Japp jag jobbar på de!
    Men du, att bo i gamla uppsala verkar de vettigt, kanske kan fixa ett skysst rum där, svart. Är de cykelavstånd till lärarhuset? O e de gång/ cykelavstånd till något skönt kitefält?

/Danne

• celestial

Medlem
    9 mars, 2006 vid 20:49

Gammla uppsala e fint! Därifrån kan man ta sig med cyckel på 10 min till stan samt till lärarhuset. kom o tänka på en grejj Kaj, Borde det inte gå att köra ute i röbo, på åkrarna framför högarna…

• scottaztek

Medlem
    9 mars, 2006 vid 20:52

Lilla Ultuna, är de på den fotbollsplanen som har fält på norrsidan som man kan köra?
    De bästa rent kitemässigt måste ju vara att bo mitt i Ultuna? Då har man väl nära både till vattnet och till nattspot?
    Hur långt bort ligger Morga hage?
    Hur långt är de från Ultuna till universitetshuset för lärarna? O hur långt är de till stan?

MVH Danne

• cortex

Medlem
    9 mars, 2006 vid 22:15

Många frågor där… 🙂

Kolla på Gulasidorna under Kartor så ser du snabbt avstånden. Men i princip kan du cykla till de flesta ställen på typ 20 minuter. Dessutom kommer man till massor av vinterpsots med buss (Lilla Ultuna, Skarholmen etc)
    Morga Hage ligger en bit utanför stan. Tar nog typ 20-30 minuter att cykla dit från centrala stan. Å andra sidan är det ju alltid någon som tar en bil dit av Uppsala-gänget om det är bra väder.

Celestial, jo det funkar säkert. Som sagt, nu funkar ju alla fält eftersom det är så gott om snö. 🙂

/Kaj(Tech)

• scottaztek

Medlem
    15 mars, 2006 vid 09:57

Någon utav er uppsalabor som ska till Sälen på Nordic Masters?

Fan jag tror att jag kanske kan hitta en bostad, ser rätt ljust ut. Men annars är de ju som sagt bara att sova under en bro första två veckorna, brukar ju vara rätt varmt i september 🙂

• cortex

Medlem
    15 mars, 2006 vid 10:16

Jodå, vi är några stycken som åker dit. Jag drar upp nu på lördag och kommer att vara där tills den 27:e.

Syns i Sälen! 🙂

/Kaj(Tech)

• scottaztek

Medlem
    15 mars, 2006 vid 21:54

Soft, vi kommer upp på måndag kväll.

Ses där då!

Här e mitt nummer du kan ju skicka ditt så kan vi höra av oss när vi kommer, ni kanske har bra koll på ställen att åka på.
    070-251 46 55
    Vi har en snubbe med oss som har rätt bra koll tror jag, för han var där i helgen o körde.

• cortex

Medlem
    16 mars, 2006 vid 22:44

Kul!

Slå mig en pling på 0708-306020 när ni kommer upp!

/Kaj(Tech)

• pixo

Medlem
    17 mars, 2006 vid 07:25

Ja flytta till uppsala! Vi vill inte ha så många kajtare här i Gävle.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyttar till Uppsala till hösten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.