-
Flyttplaner
Hjälp?
Ursäkta om jag uppträder anonymt – vilket har sin tekniska förklaring – men får jag ta den samlade erfarenheten och lokalkännedomen till hjälp i en fråga som jag inte får någon rätsida på?
Jag har över ett par år försökt att för(o)ena mitt surfintresse med yrkesliv och nu har jag blivit erbjuden ett jobb på västkusten, närmare bestämt i göteborg. Nu känner man naturligtvis sig lite ambivalent inför detta men surfmöjligheterna fäller avgörandet.
Så till frågan som rör bosättningsort. Jag har spenderat många somrar i Varberg och tycker surfingen där har varit mycket bra, kanske har jag snöat in lite på nämnda ort men frågan är om valet av bostadsort, givet resetid och kostnad till Göteborg samt seglingsförhållanden och tillgänglighet, är optimalt. Jag ser ju på inläggen att det finns utomordenliga möjligheter till surf i göteborg närmaste omnejd å andra sidan med boende i Varberg har man ett riktigt bra spot ett stenkast ifrån. Jag utgår ifrån att resan till Götet tar ca en timme vilket inte är så ingripande men kostnaden härför är, vad jag förstått, ganska saftig? Sedan kommer bostadssituationen som – utan att ha fördjupat mig i denna – väl är snarlik den i Stockholm med uppdrivna bostadsrättspriser och frånvaro av lediga hyresrätter.
Är det någon som känner sig manad att bredda mitt beslutsunderlag vore jag tacksam. Med boende i Göteborg – hur ser seglingsmöjligheterna ut avstånd till bra platser kontra ett Varbergsalternativ? Bil finns med i bilden skall jag väl tillägga. Seglingslogistiken är knäckfrågan ser jag det som.
Frejan
Logga in för att svara.