• moonz

Medlem
    16 januari, 2007 vid 17:57

fins det någon speciell surfing hjälm eller??

• wind-lover

Medlem
    16 januari, 2007 vid 17:59

@MoonZ 360200 wrote:

ja alltså hjälmar som är till för surfing…
    finns i vilken surfbutik som helst.

• jester

Medlem
    16 januari, 2007 vid 18:10

Jag kör med en Garth-hjälm. Svindyr, och kanske lite väl tunn, men märker knappt att jag har den på mig..

• wind-lover

Medlem
    16 januari, 2007 vid 18:25

finns som sagt mjuka och hårda…
    jag själv kör med en svart hård hjälm…

här är några bra:

http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?products_id=136&osCsid=b87a3109c1de8dec497232d904945df0

http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?products_id=137&osCsid=b87a3109c1de8dec497232d904945df0

men det finns jätte många andra!
    så kolla runt lite och se

• ola_p

Medlem
    16 januari, 2007 vid 20:30

Gath är klart bra.

surfbutiken.se har, tror även att sp har.

• oaxen

Medlem
    17 januari, 2007 vid 14:13

@Ola_P 360241 wrote:

Gath är klart bra.

surfbutiken.se har, tror även att sp har.

Så länge man inte får nåt hårt slag mellan hårfästet och ögonbrynen. I mitt tycke lite märklig formgivning på en hjälm.
    Men, den är ju snygg i alla fall.

• bjornen

Medlem
    17 januari, 2007 vid 15:11

@Oåxen 360388 wrote:

Så länge man inte får nåt hårt slag mellan hårfästet och ögonbrynen. I mitt tycke lite märklig formgivning på en hjälm.
    Men, den är ju snygg i alla fall.

Den här har jag funderat på (med galler) Man kommer att verka som en hardcore fristajler fast man är en gubbe som är rädd att falla…Nåja, better to be safe.
    http://www.gunsails.se/att/hjalm.jpg

• stinger

Medlem
    17 januari, 2007 vid 15:25

Verkar vettigt med gallret för truten, en tandläkarräkning kan ju lägga framtida surfinvesteringar på is ett bra tag.

• Knatte

Gäst
    17 januari, 2007 vid 15:36

@MoonZ 360200 wrote:

Jofa’s hockey hjälmar är väl ett utmärkt alternativ (prisvärt:tongue: ) kan fås med eller utan galler..

galning.jpg

Då har man skyddat knoppen och ansiktet mot det mesta. Sedan att man inte ser klok ut, är ju en bisak:wink:

• nlc

Medlem
    17 januari, 2007 vid 16:15

Hur funkar hockeyhjälmarna å surfa i egentligen? Är det inte mycket vatten som rinner in å ut hela tiden ?

Annars funderar jag på en sån där Pelle Lindbergh mask 😉

• Knatte

Gäst
    17 januari, 2007 vid 16:31

@NLC 360429 wrote:

Hur funkar hockeyhjälmarna å surfa i egentligen? Är det inte mycket vatten som rinner in å ut hela tiden ?

Annars funderar jag på en sån där Pelle Lindbergh mask 😉

Jag tycker en hockey hjälm funkar kanon. Nu skall jag erkänna att jag inte har surfat med galler på någon gång. Men jag vet andra som gör detta och är nöjda:tongue:
    Jag tycker nog att en huva, känns jobbigare att ha på sig pga instängdhetskänslan mm.

• nlc

Medlem
    17 januari, 2007 vid 19:07

OK, det låter ju super! Ska genast masa mig iväg och inspektera den lokala sporthandlarens utbud.

• oaxen

Medlem
    18 januari, 2007 vid 09:18

Galler tar ett tag att vänja sig vid, men det går.

Hjälmar med skumgummi eller liknande extrastoppning är skönast men har ju en förmåga att samla rätt mycket vatten och dropp ett tag efter man badat.

• canoya

Medlem
    18 januari, 2007 vid 13:25

@Bjornen 360410 wrote:

Den här har jag funderat på (med galler) Man kommer att verka som en hardcore fristajler fast man är en gubbe som är rädd att falla…Nåja, better to be safe.
    http://www.gunsails.se/att/hjalm.jpg

Jag har nåt liknande (utan galler) som jag köpte för 15? år sedan på Mats Sport på Frölunda Torg för 50 spänn, tror jag. Låg in nån realåda som skateboardhjälm på väg ut ur sortimentet.

Den funkar bra, lätt och luftig, inget vinande kring öronen och skyddar bra även i pannan och nacken. Vadderingen är nåt EVA-liknade material som inte tar åt sig vatten. Min är snyggt lila!! Enda minuset är att remmen kan skava lite på halsen.

Annars funkar nog en Jofa hockeyhjälm bra också.

/Håkan

• moonz

Medlem
    19 januari, 2007 vid 14:12

Hur mkt brukar en flytväst kosta?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.