Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › F#n Gubbar…
-
F#n Gubbar…
Publicerad av kitelife på 19 oktober, 2002 vid 15:10…nu får ni skaffa riktiga dräkter så man får lite sällskap på vattnet!
Var ute 2 1/2 timme idag i växlande sol, snö och regn.
Absolut plattvatten och tokriggad med 8 m2 hela tiden (skitkul) tills ett sånt svart fult moln kom och blåste upp mig på landsen fick jag ge mig och packa ihop.
Kallt? JA! men det känner man inte när man har torris
(handskar och huva hjälper oxå)Ps. leashen funkade som en dröm… Ds.
zoolander svarade 22 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Martin och jag var i Skanör, goa vågor och tok riggade med 10. Martin bjöd som vanligt på show, fullt med folk som var som tokiga, skrek och hade sig. (Får ta betalt nästa gång). Vi hade faktiskt sol hela dagen.
Habo imorgon väst 10-13
vi ses kanske -
Kunde du inte skrivit det i går kväll? så kunde jag gjort er sällskap…
Habo i morgon? upp till 10 väst nord/väst…
-
11 m/s, 29 grader i vattnet 32 i luften. Kommer sakna kylan tror jag…
//Hugge Lito
-
ser vindstilla ut i lomma! men det e nog fööör kallt ndå! ha d bra på vattnet!
// johan
-
Hugo är det första gången du reser utomlands?? Verkar ha lite resfeber.
-
ett år sen sist, ska bli gött o komma iväg, tänkte bara retas med alla er som skall avnjuta den svenska vintern, hoppas ni i alla fall får bra med snö, det verkar ju ha kommit en del norröver redan
.
-
nu har jag tinat… men det va kul!!! visst grabbar??..
ha d // Johan
-
Visst var det kul. Ser ut att bli mycket vind i veckan samt lite varmare. Du såg lite frusen ut om händerna, tips kolla in mauimagic.com jag kör på deras 6mm skor samt torrhandskar, fryser inte ett dugg. (de kostar dock en slant)
H -
Det var mer än kul!!! det var s#¤#t bra…
Precis lagom med folk på vattnet och kanon vind, för att inte tala om draken 🙂 tar nog ett tag att vänja sig vid men sicken kraft och precision!räknade till 4 gubbar i vattnet och en i flädie med ”riktiga” dräkter nu 🙂 det går på rätt håll…
-
pyttsan.. rrrriktiga dräckter, vad e det? går det å äta? nä, ett par rediga vantar och en bräda med mindre fenor sen kan jag ligga i hela vintern
skriv ett inlägg nästa gång du ska ut!
// Johan
Logga in för att svara.