Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing *fniss* 17 17 17 *x-tas*

• *fniss* 17 17 17 *x-tas*

Publicerad av kitelife på 25 maj, 2003 vid 09:28

Har nu haft min nya 17 ute några ggr. och jag måste bara dela med mig om hur j#vla underbara dom e’ ! Storleken 17 i allmänhet och Fuel 17 i synnerhet… 17 känns/låter som en “stor” storlek (och ja den är enorm på land :- ) men den går lätt att jämföra prestanda mässigt med en 14 från förra året (när det gäller styrning och snabbhet) enda skillnaden är att man börjar ha riktigt gristryck redan i 5 m/s ! tar höjd gör jag redan i 4 m/s och toppen ligger någonstans runt 10 m/s…

Dom kanske inte är bästa valet för höga hopp men hängtiden är enorm man bara hänger där och undrar när det är dags att landa igen grin.gif alltså perfekta draken att lära nya trick med cool.gif….

Så om du vill åka alla dom där soliga fina dagarna med bara lite sjöbris över vattnet så är 17 draken du vill ha…

*fniss he he he fniss* så många dagar det blir på vattnet i sommar *fniss ha ha haha fniss*

anonym-anvandare svarade 21 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2003 vid 10:17

fan Pan bara för att du ligger inne med 65 pannor, kom upp till ängelholm nu i dagarna där kommer bli bra bris om det är sOOOOOOl

hugge

• miketk

Medlem
    25 maj, 2003 vid 11:07

Tjenare!
    Jag ligger på 75 pannor och det funkar lika bra för mig smile.gif
    Måste hålla med pan det är nog den kiten man kommer använda mest av under hela sommarn .. Så jäkla grymm range.. typ 4/ms och upp till 10 om inte över det osså ..

• sirgomez

Medlem
    26 maj, 2003 vid 08:53

samma här -16 är underbart- även om man har en “båt”bräda wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2003 vid 11:03

Shit va skönt att höra Pan. Jag ligger på en 67 pannor och ska precis till att tjacka en CO2 kite. Jag har valt mellan en 12: el 16 drake. Var rädd att jag skulle göra en autobahn med en 16 skärm, men nu låter det ju riktigt lovande. Eller kommer man som nybörjare att flyga åt helvete med en sån skärm. Antar att du kört en del sen tidigare ochy kanske därför du fixar din 17???

Henke laugh.gif

• kitelife

Medlem
    26 maj, 2003 vid 14:26

njaaa det är ju inte riktigt samma sak… (om inte din CO2 är 03 förståss :- ) det har hänt en hel del på dom nya modellerna ju (typ mer kraft bättre depower (range) och effektivare vinge) det är det jag är så glad över, trodde inte ärligt att dom kunde få ut så mycket mer prestanda ur LE:i design’n….
    Ibland är det härligt att ha fel oxå grin.gif

MEN som jag har sagt förut så om du börjar i små fina vindar och jobbar dig uppåt så kommer det säkert att gå bra även för dig… och 16 (eller större) är utan tvekan den draken man använder mest…

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 08:53

Hur är Fuel 17 jämfört med exempelvis North Rhino 18?… Jag är jäkligt sugen på att skaffa en drake som klarar väldigt svaga vindar eftersom det ofta blåser dåligt. Min största är en wipika-airblast 16 och den är lite svag för mig som väger ~90kg

Jag vill ha en drake som klarar svaga vindar och inte är så känslig för byiga förhållanden

• mav

Medlem
    27 maj, 2003 vid 10:50

http://www.kitesurferen.dk/view.php?type=1&id=400
    den här draken verkar vara grym i svaga vindar… om det dom säger är sant så kan det vara värt ett försök. kanske något för dig?

Lycka till!

/Erik wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:20

Håller med om att 17 drakarna är perfekta, jag väger ca. 98kg och kan åka från 5 sek med min GlK Lift och magic carpet från underground, men den drake som imponerat mest på mig som svag vinds maskin är north RhinoII, åker med en 90+ åkare som lätt åker från 4-5m/s med en wavetray 147 bräda!//Bengt Nilsson http://www.skid.nu

• mav

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:37

låter grymt imponerande! såpass att man kommer kika lite extra på rhino II vid nästa köp…

hade gött.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 16:06

Jodå visst är min( snart iaf) Co2:a en 03:a…..
    Shit när killen skriver att han väger 98pannor och kör en 17 så börjar man tveka..???

Henke

• kitelife

Medlem
    27 maj, 2003 vid 16:44

Vikt är inte hela grejen! jag väger som sagt 60 nånting kg och håller samma draken som killen som väger 100! det är teknik !bara att träna…
    som + i kanten kan ja dessutom segla tidigare än samma kille *lol*

• kitelife

Medlem
    27 maj, 2003 vid 16:48

har inte provat Rihno 2 men läst en hel del om dom, Fuel & rihno är samma typ (medel AR) av drakar men om jag har förstått det rätt så har rihno’n lite mer bottendrag och lämpar sig bäst för tunga åkare medan Fuel’n har lite mer range i depowern och kanske lite mer “high end”?
    men som sagt jag har bara flugit fuel’n…

• anonym-anvandare

Medlem
    28 maj, 2003 vid 14:13

Var inte meningen att skrämma någon utan istället vissa på att de nya Kitarna, oavsett märke håller hög standard, det är som pan säger han åker tidigare, och håller den förmodligen, längre då han är en bättre åkare, men för en gångs skull finns det en kul sport även för tyngre åkare utan att det måste blåsa huggorm!//Bengt Nilsson http://www.skid.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    28 maj, 2003 vid 15:37

🙂 ingen fara rädd blev man liksom inte. Är bara mån om att få rätt utrustning och storlek. Då vindgudarna inte prioriterar Sverige så vill jag ju få ut max körtid från min skärm, utan att helt plötsligt leka hanggliding. Det är ju fett med kraft i tygbitarna.
    Men tack för omtanken Bengt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing *fniss* 17 17 17 *x-tas*

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.