• Borttagen användare

Borttagen användare
    30 augusti, 2004 vid 13:49

ok är inte där nu pluggar i kalmar men om du skall upp till öland eller så så ta gärna med den. hör av mig om jag ska hem till skåneland nån gång snart

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 14:54

Hej Rambo! Kört mest i Engelholm trots kiteförbud i sommar. Habo är lite trångt.. räknade till 25 drakar i lördags.
    . Per

• brickan

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 15:04

Kiteförbud?

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 15:11

Pga av tillbud förra sommaren har kommunen infört kiteförbud står tryckt på informations kartor över stranden – gäller hela stranden i ängelholm/skälderviken. Detta pga av polisens inrådan efter tillbudet fär en pojke fick linor ”runt” halsen. Antar att det är juridiska aspekter -som fritar kommunen från ansvar. Inga tidsperioder är angivna för kitförbudet./Per

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 15:42

Vilken storlek har du på din Gurilla?

Peter

• Borttagen användare

Borttagen användare
    30 augusti, 2004 vid 17:41

inte fan är det något jag sett när jag kitesurfa där i sommras låter bull i mina öron.

Om det är bull snälla dra inte igång en latsjo debatt om det igen

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 19:55

Om du tänkar att köpa foil, då får du inte missa Flysurfer Psycho2.

• Borttagen användare

Borttagen användare
    31 augusti, 2004 vid 00:55

har kollat upp den och den står på en stark förstaplats i önskelistan men man har inte alltid råd med det man vill och det verkar finnas en hel del andra goa foils vet du nått om titan foilen ifrån flysurfer?

• mrmille

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 07:36

Svar till:

har kollat upp den och den står på en stark förstaplats i önskelistan men man har inte alltid råd med det man vill och det verkar finnas en hel del andra goa foils vet du nått om titan foilen ifrån flysurfer?

[/ QUOTE ]

Titan är stabil, helt otroligt stabil tom. Dock så är den rätt gammal nu och inget jag skulle köpa nytt. Möjligen till bra begagnat pris. Dom säger att psycho² är lika stabil, inget jag tvivlar på, men något svårare att flyga.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 09:51

Jag har surfat med Titan 12.5 och 15.5. Jag har faktisk 15.5 til salg men der är en liten sak jag skal reparere så jag har inte annoncerat än. T 15.5 har mycket bättre performance än 12.5 derför att det är den senaste model. T 12.5 vil jag inte anbefala. Den vendar för långsamt. Maila meg på mail@larsdanielterkelsen.dk om du vil veta mera om min T15.5. (Fråga ochså på mail om du vil veta hur du får en bra pris på nya Flysurfer kites)
    Jag flygar Psycho2ar nu, och det är bara grin.gif grin.gif grin.gif
    P2 är inte als svår att flyga. Även om det är FS mest ”advanced” kite, kan den rekommanderas til nybörjara ochså. Och man har en grym kite til snö och land ochså laugh.gif

• j_o

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 10:41

Hej

Jag kör både tub och foil. Det är helt klart foil som gått mest i sommar. FS P2 är sjukt stabil. Jag kör mest med 17 men som alltid beror det på hur mycket man väger och vindförhållanden. En av de riktigt stora fördelarna är att det nästan alltid går att rädda P2:an i byiga förhållanden när vinden försvinner korta stunder. En tub singlar som ett löv men P2:an räddar man med ett kort ryck i framlinan. Att starta och landa själv är lättare än med hjälp. Start från båt är också lättare än med tub. Nu när vintersäsongen kommer så blir det skönt att slippa pumpa.
    J-O

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 11:07

Har inte sett en foil i skåne förutom min egen/Per

• Borttagen användare

Borttagen användare
    31 augusti, 2004 vid 11:31

Ok gamal säger du hmm men vad kan tänkas vara ett bra pris på en begangnad titan då vad skall man inte betala mer än?

• rambo_johnson

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 12:27

Föjls e livsfarliga kolla här på stackars hengoo

• mrmille

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 12:59

Svar till:

Ok gamal säger du hmm men vad kan tänkas vara ett bra pris på en begangnad titan då vad skall man inte betala mer än?

[/ QUOTE ]

Dom är dyrare per m² i priserna än tubarna, å andra sidan ger de mer. Så bli inte rädd eller förvånad om du får ge en 400 – 600 pix per m² om det är begagnat och i vettigt skick. Köp aldrig en flysurfer foil utan linor och bom. Influgna foils är alltid bäst =D

Att komplettera med bom och linor är dock ganska billigt om man gämför med tubarna.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.