• pjoter

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 16:28

Svar till:

Föjls e livsfarliga kolla här på stackars hengoo

[/ QUOTE ]

håller helt med!
    samma sak med motorcyklar!
    såg en kille en gång som la sig med en cbr fireblade å en sak säger jag! aldrig att jag ska köpa en honda!! däremot har jag sett att man kan köra bra på bakhjulet med ninja zx9:or så en sån vill jag ha.
    crazy.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 19:11

Flysurfers foils är helt oslagbara! Kör Psycho2 och så enkelt handhavande att man blir blyg. Upp ur väskan, rulla ut, låt vinden fylla de slutna cellerna, och dra upp den.

Grymt stabil i byiga vindar, har skön gust absorber inbyggd också.

Visst kan de kollapsa men att man skulle gå av på mitten känns lite som skrämselpropaganda. Det är bara att dra den finurliga releasen. Med den smarta rotor-leashen så ser draken till att lugnt och fint sänka sig ner och lägga sig på TE redo för ny start. Perfekt. Inga trassliga linor som man annars kanske tror ( de har ju en del bridles ) Om den mot förmodan landar med LE neråt så är det bara att dra båda styrlinor mot sig samtidigt och Psychon startar baklänges. Släpp efter på den ena styrlinan och snart e draken på väg i rätt riktning. Både på vatten eller land.

Snabb e den också.

B

• Borttagen användare

Borttagen användare
    31 augusti, 2004 vid 22:56

sweet

• Borttagen användare

Borttagen användare
    31 augusti, 2004 vid 22:59

Finns det någon som har erfarenheter av en Advance Diablo 11.5. och isåfall vad kan sägas om den foilen? funderar på att klippa den faktiskt.

• dmp

Medlem
    1 september, 2004 vid 08:54

Känns som om man nu nödvändigtvis ska ha en foil så ligger flsurfer år före i utvecklingen framför dom flästa andra märkena.. många av konkurerande märkes foilar är rena kopier på tidigare flsurfer modeller..
    Och neeej vi säljer inte flsurfer längre så detta är inte sälj propaganda utan ren fact…

• davids

Medlem
    1 september, 2004 vid 09:02

Men PL Guerilla verkar ju rätt bra för de har inga bridles, bara fyra linor som en vanlig LEI

• mrmille

Medlem
    1 september, 2004 vid 13:17

Svar till:

Men PL Guerilla verkar ju rätt bra för de har inga bridles, bara fyra linor som en vanlig LEI

[/ QUOTE ]

Har lite videos hemma med dem, verkar otroligt coola!
    Men också grymt cp ibland, har jag hört smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2004 vid 13:46

Svar till:

Dom säger att psycho² är lika stabil, inget jag tvivlar på, men något svårare att flyga.

[/ QUOTE ]

P2 är enkel å lätt att köra och inte alls bara avsedda för avancerade åkare. Jag har t.o.m. kört kiteskola på P2. Du kan köpa annat/gammalt billigt för typ 1/2 nypriset men då är den mycket segare.

Farbror Joa

• kiters_se

Medlem
    1 september, 2004 vid 14:32

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

Har lite videos hemma med dem, verkar otroligt coola!
    Men också grymt cp ibland, har jag hört smile.gif

[/ QUOTE ]

Nästa vecka kommer leverans av nya Guerilla II och Phantom till Sverige! På de nya kitarna ska det vara flertal förbättringar.

Peter

• zebulon

Medlem
    1 september, 2004 vid 14:59

Kan skicka dig tonvis med info. om Advance Diablo… (eftersom jag sålde dem tills början på året)–maila isf!

OBS! Ang. Jakes inlägg om FS kopia är Diablo så långt från det man kan komma, därmed inte sagt om det är positivt eller inte…

Kortfattat är det en kite med enorm performance. Jämfört med dåtida (2003) foils var dess snabbhet och vertikaldrag helt ”outstanding”. Nu har jag inte prövat FS nya foilar men förra årets modeller låg klart i lä wink.gif åtminstone prestandamässigt!
    Vad är då baksidan kan man undra, eftersom inte alla foilister har den… Ja, den var väldigt dyr till att börja med och väldigt lite marknadsförd. Sen är det en relativt svårflugen foil eftersom den är en så snabb och ”ren” kite. Du kan utan vidare flyga den så långt ut i vindfönstret att den viker sig vilket inte är bra för tex en nybörjare i lätt vind. Likaså kan man också flyga den för långt bak i zenith och man riskerar kollaps (därför bör man istället svänga ned den från zenith åt sidan)…

Mitt tips är att testa kiten innan du köper–antingen blir man helt såld på prestandan, eller så gillar man den inte alls!

(Som parantes kan jag nämna att jag sålt alla demo och använda kiter utom en till ett gäng duktiga engelska kitare som är fanatiskt förtjusta…)

/Jonas

• Borttagen användare

Borttagen användare
    1 september, 2004 vid 17:49

Kan medela att jag snart är en lycklig? ägare. av en diablo 11.5 a och köper lite av grisen i säcken men va fan int pyslar man med den här sporten för att man är förtjust i stora högar med pengar 🙂

Mailar dig om info det kan behövas ändå

• cortex

Medlem
    1 september, 2004 vid 20:01

Svar till:

Kan skicka dig tonvis med info. om Advance Diablo… (eftersom jag sålde dem tills början på året)–maila isf!

OBS! Ang. Jakes inlägg om FS kopia är Diablo så lång från det man kan komma, därmed inte sagt om det är positivt eller inte…

Kortfattat är det en kite med enorm performance. Jämfört med dåtida (2003) foils var dess snabbhet och vertikaldrag helt ”outstanding”. Nu har jag inte prövat FS nya foilar men förra årets modeller låg klart i lä wink.gif åtminstone prestandamässigt!
    Vad är då baksidan kan man undra, eftersom inte alla foilister har den… Ja, den var väldigt dyr till att börja med och väldigt lite marknadsförd. Sen är det en relativt svårflugen foil eftersom den är en så snabb och ”ren” kite. Du kan utan vidare flyga den så långt ut i vindfönstret att den viker sig vilket inte är bra för tex en nybörjare i lätt vind. Likaså kan man också flyga den för långt bak i zenith och man riskerar kollaps (därför bör man istället svänga ned den från zenith åt sidan)…

Mitt tips är att testa kiten innan du köper–antingen blir man helt såld på prestandan, eller så gillar man den inte alls!

/Jonas

http://www.airborn.se

(Som parantes kan jag nämna att jag sålt alla demo och använda kiter utom en till ett gäng duktiga engelska kitare som är fanatiskt förtjusta…)

[/ QUOTE ]

Fanken Zeb, åk med till Gotland så ska du få testa Psycho 2’an. Det är *enorm* skillnad på denna kite jämfört mot tidigare FS-foils. Framförallt stabilitet och snabbhet tog ett jättekliv framåt med FS 2004-kites.
    Helt ärligt så går det inte att jämföra Diablon med Psycho 2’an… det skiljer minst en generation utvecklingsmässigt.
    Faktum är att Voodoo/Spirit och Psycho 2 är långt före samtliga 2003-foils (och LEI). Tacka fanken för det när utvecklingen går så snabbt. Så som vanligt gäller det att jämföra 2004 mot 2004…

/Kaj(Tech)

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2004 vid 20:07

FYI: Fredag i Köpenhamn blir det foil demo med Flysurfer Ozone och Peter Lynn. Info på http://www.kitesurferen.dk

• cortex

Medlem
    2 september, 2004 vid 07:41

Nästa helg (10:e-12:e) kommer en stor del av Stockholm Kite att vara på Gotland. Jag kommer att vara där och ha med mig P2 7, 13 och 21. Dessutom kommer det att vara högvis med andra som har med diverse P2’or och Voodoo’s.
    Så om man vill testa är det bara att komma dit.

/Kaj(Tech)

• zebulon

Medlem
    2 september, 2004 vid 09:51

Ja jag kan tänka mig att PS2 är ett stort steg framåt, Kaj!!! Har fortfarande kontakt med Mark på http://www.foils.nl & han är nöjd… Det var därför jag försökte vara tydlig i att jämföra årsmodell mot samma årsmodell. Och, precis som jag skrev är ju Diablo ett riktigt ”fullblod” och passar absolut inte alla av just den anledningen… (Seth, kolla bridlelinorna noga vid kolfiberlattorna för slitage…)

Ang. nästa helg på Gotland har det ju hänt en del i flygbranschen på sistone. Jobbade förra helgen, denna & nästa… Ända trösten är att jag får ”lukta” på Hurghada” i ca 40min lite’ då & då frown.gif Men, hann in & bunkra lite schysst Rioja på Mallis häromdan grin.gif som tröst…

Självklart vill jag testa PS2 men jag kommer ju aldrig att erkänna om jag tycker den är bättre än KOBRA eftersom jag är en inflato-krängare nu wink.gif Skämt åsido, hugg gärna nån av Air Born teamriders och testa KOBRA så ska jag gladeligen köra din nya foil (ingår hämtning i Talinn tongue.gif)!

/Jonas

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.