Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Foil vs LEI
-
MårtenT wrote:Finns det någon som tävlar i pkra om kör foil?
Sebastian Bubman hamnande på 34’e plats på rankingen förra året. Fast då var han bara med i 3 tävlingar. Så med andra ord placerade han sig betydligt högre än åkare från andra märken som pimpas stenhårt på detta forum (och ej ifrågasätts med PKRA hit & dit).
Biorno, ok, du vinner… din liknelse var *sämst*. Relevansen måste ha varit rekordlåg. No contest.
/Kaj(Tech)
-
ollfa297 wrote:Skye10 wrote:Det här ämnet…igen…
Milkman: Varför är det som är så förståss att LEI alltid vinner på vatten?
Det enda revolutionära som har hänt LEI de senaste årtiondena är att de har fått mer bridlar och foilform. DET är ju imponerande. Nä, precis, inte speciellt.
”Hänt LEI de senaste årtiondena”, du menar ca 87-96,97-06? näe då var det ju ganska stilla i utvecklingen. Det var ju årtiondet innan, 77-86, det var ju då det hände gejer med LEI utvecklingen… 😉
Precis. Sen dog det. Och inför varje år och köp av nya kites blir stötefrågan ”Vilken färg ska vi välja i år då…” Gul ser snabbare ut än grön”…den hoppar säkert högre också, för den har så fräna eldsflammor”
Äh, skitsamma. Nu är våren här och vattensäsongen sätter fart. DET är viktigt.
-
Änden på en strutt från en LEI kan man använda som kondom! slå den om ni kan fjollers!
(fast era tar väll aldrig slut…)
-
dina monkeykites måste va riktigt kassa om du hellre har sex än kitar.
-
pjoter wrote:dina monkeykites måste va riktigt kassa om du hellre har sex än kitar.
Man får ju tänka på alternativ sysselsättning när vinden dör.
Vad gör ni skåningar när vinden dör då?
-
ollfa297 wrote:Änden på en strutt från en LEI kan man använda som kondom! slå den om ni kan fjollers!
(fast era tar väll aldrig slut…)
Ingenting mot min första kite som var en foil, rättare sagt en Mosquito 7,5 som jag köpte av augustin o sons. Den rackarn hade riktiga kodisar som backventiler. Det smärtsammaste var dock att man var tvungen att klippa av dom för att få in nån luft alls. Hade nog sett ut som om man var värsta hingsten om man sparat kvittona från denna epok. Efter den blev det LEI och så blev jag le och sen skaffa jag LYNN och blev glad pöjk!!
-
Ni som inte testat och jämfört olika typer av kites borde inte yttra er om dess prestanda… testa en ny FS eller PL och skapa en egen uppfattning. Det vore intressant att höra era argument efteråt, om pop, häng, snabbhet inte minst.
mina FS kites är snabba nog att göra powrade F16 med (dvs man ligger lika högtsom kiten när den är som lägst i loopen).
Downloops är hur enkla som helst. skönare drag än de flesta Leis genom loopen. Har tillräckligt med pop för backmobes och diverse andra highperformance trick…så testa innan ni blir allt för säkra på er kanske inte allt för genomtänkta uppfattning.
bildbevis kommer snart från sälen
erik
-
Såg senaste filmen med dig Erik, klockrent. Ska bli ruskigt roligt att prova nya Pulsen. Har en föraning om dess egenskaper och de verkar ju fantastiskt bra!
-
bara en fråga vad fan händer när man kraschar en fjoiil i vågorna asås inte nån svenska vågor utan typ vågorna här nere 3-4 meter. de som kör fjoll här nere speed har inte fått upp den en enda gång efter en krasch i vågorna.
-
ludde, surt för dom :), speeden är iofs inte ett dugg lämpad för vågkörning på nåt sätt, skulle gissa att det kan va rätt meckigt att starta en LEI också med så högt AR (5,9). Men hur många e de med LEI som får simma in? å framförallt bows, borde va lätt att dom också vränger sig å jävlas efter att fått sånt fett svall över sig. Jag tycker de kan va meckigt så de räcker att simma upp en LEI om det vill jävlas på vårt platta vatten.
-
antar man kan utesluta Arcs då eftersom de så sällan kraschar?
-
mrmille wrote:antar man kan utesluta Arcs då eftersom de så sällan kraschar?
hur kul en det med en kite som e snäll som en hund… du kan parkera den kl.12 och binda fast den i dragkroken medans du käkar… inte actionsport i mina ögon. -
walle wrote:mrmille wrote:antar man kan utesluta Arcs då eftersom de så sällan kraschar?
hur kul en det med en kite som e snäll som en hund… du kan parkera den kl.12 och binda fast den i dragkroken medans du käkar… inte actionsport i mina ögon.jo men visst föredrar vi alla en säker volvo s80 för en ferrari på racingbanan, för vi vet att chansen att köra ihjäl sig i en ferari är större…
Logga in för att svara.