• mrmille

Medlem
    5 april, 2006 vid 07:26
    ollfa297 wrote:
    foil – sätta på flickvän
    LEI – one night stand

haha, så jevla bra
    O one night är ju oftast bara dumheter på fyllan med någe discoluder ändå 😉

• ollefax

Medlem
    5 april, 2006 vid 08:49

One night stand. -spännande, vet aldrig vad som väntar, kan få sig en riktigt go omgång! Kan komma med vilda förslag. Alltid något nytt. tar ett tag att ragga upp.

Flickvänn – man vet vad man får, lite halvtrist, samma som förr, man kan få det när man vill, men samma gamla visa gång på gång. behöver inte ragga någonting innan.

• ollefax

Medlem
    5 april, 2006 vid 08:59
    pjoter wrote:
    syftar du på att en gång räcker mer än väl för att inse att dom inte e nåt att ha??
    trodde du promotade LEI..

Du borde nog verkligen testa andra LEI än dina monkeys i sånna fall. 😉

mrmille wrote:
    haha, så jevla bra
    O one night är ju oftast bara dumheter på fyllan med någe discoluder ändå

Har man flickvän måste man ju blunda för vissa saker, så är det ju bara. Att leva med en falsk verklighets bild kan i vissa fall vara hälsosamt.

Skulle gärna argumentera mera men jag vill inte bli mordhotad av FI

• gh0st

Medlem
    5 april, 2006 vid 12:01
    ollfa297 wrote:
    One night stand. -spännande, vet aldrig vad som väntar, kan få sig en riktigt go omgång! Kan komma med vilda förslag. Alltid något nytt. tar ett tag att ragga upp.

Flickvänn – man vet vad man får, lite halvtrist, samma som förr, man kan få det när man vill, men samma gamla visa gång på gång. behöver inte ragga någonting innan.

Ouch, ja hahaha det är sådana uttal som kan ställa till det i hemmet, det vet jag (tyvärr) av egen erfarenhet 😉

• matthias

Medlem
    5 april, 2006 vid 12:31

Under 3 månader på coche såg jag två foils, en hade tribalsgrafik och en såg ut som en lång banan, typ 1 meter bred och 10 meter lång. I andra änden satt på den ena kiten en kille med Från topp till tå: Hjälm med tillhörande visir, Sea specs, sugrör i munne som var kopplad till sin vattenbehållare, som var integrerad i sin impaktväst, Sittsele med leash till kiten, real leash (hundkoppel) till brädan, lila kitepants med oranga flames som flammade upp längs benen, neoprenskor och till sist en 150cm flysurferbräda som såg mer ut som en snowboardbräda än en kitebräda. Den andra killen verkade inte riktigt ha lika mycket pengar så han hade lite enklare grejor, en skumgummihjälm, sportbrillor från marknaden, impaktväst, sittsele med diverse leashar, regnbyxor till kitepants och en hemmagjord plywood bräda.

Hoppas detta kan vara till hjälp när ni ska köpa kite! om ni vill veta mer, till exempel vilken nationalitet de båda hade, om dom hade varsin flickvän som såg ut som en påse skridskor eller om de hade återförslutningsbara påsar som de hade sina böcker i med sig är det bara att skicka ett PM till mig.

• sidpiraya

Medlem
    5 april, 2006 vid 12:50
    Matthias wrote:
    Under 3 månader på coche såg jag två foils, en hade tribalsgrafik och en såg ut som en lång banan, typ 1 meter bred och 10 meter lång. I andra änden satt på den ena kiten en kille med Från topp till tå: Hjälm med tillhörande visir, Sea specs, sugrör i munne som var kopplad till sin vattenbehållare, som var integrerad i sin impaktväst, Sittsele med leash till kiten, real leash (hundkoppel) till brädan, lila kitepants med oranga flames som flammade upp längs benen, neoprenskor och till sist en 150cm flysurferbräda som såg mer ut som en snowboardbräda än en kitebräda. Den andra killen verkade inte riktigt ha lika mycket pengar så han hade lite enklare grejor, en skumgummihjälm, sportbrillor från marknaden, impaktväst, sittsele med diverse leashar, regnbyxor till kitepants och en hemmagjord plywood bräda.

Hoppas detta kan vara till hjälp när ni ska köpa kite! om ni vill veta mer, till exempel vilken nationalitet de båda hade, om dom hade varsin flickvän som såg ut som en påse skridskor eller om de hade återförslutningsbara påsar som de hade sina böcker i med sig är det bara att skicka ett PM till mig.

HA HA HA HA Gött att läsa nått kul Welcome back Matthias

• micken

Medlem
    5 april, 2006 vid 13:14
    Matthias wrote:

Är inte helt säker på att det är rättvist att döma ut en hel grupp kites på grund av några få nördiga användare. Så jag ska försöka låta bli att döma ut LEI’s, tror egentligen inte uppblåsta kites har något att göra med uppblåsta fjuniga hakor, pubertala problem eller eller shorts utanpå våtdräkter. Tror inte, men är inte helt säker… 😉

/Micke

• luuddee

Medlem
    5 april, 2006 vid 13:33
    Matthias wrote:

hehe gött. kan väl bara säga attde ser likadana ut här

• cortex

Medlem
    5 april, 2006 vid 13:44

Fördjävligt när argumenten om själva kiten tar slut och man måste ge sig in på argument som kommer rakt ur jag-är-uppväxt-med-big-brother-och-andra-dokusåpor-träsket. Ni har mitt fulla medlidande.

Det är ju *garanterat* foilen som gjort dessa nissar till nördar eller hur? För några månader sedan var de ascoola LEI-kiters men så helt plötsligt var det någon elak person som satte en foil i händerna på dem… *twaaaannngg*!!! De blev nördar på strax under 1 minut.

Ungefär som ”säg mig vilken bil du har så ska jag tala om för dig om du har clue om livet eller inte”.

BTW, jag såg ett par snubbar på Fuerte som troligtvis hade toppat de grabbarna ni just beskrev (det ni skrev + massor neonfärger dessutom). De körde C-shape LEI’s… och åkte som sopor.

/Kaj(Tech)

• luuddee

Medlem
    5 april, 2006 vid 13:50

nä nu ahr du helt fel.. de va aldrig coola. och de kommer aldrig bli coola även om de kör lei.. men det kommer heller aldrig hända för de kör ju fjoill och av ngn anlednign har de valt att köra de.. kanske pga att de är så nördiga från början.. vem vet

• milkman

Medlem
    5 april, 2006 vid 14:06

haha.. Matthias. Det förgyllde min dag. Jag ser att jag har lite kvar att göra innan jag platsar helt i kiteSverige! Men jag ska fan skaffa allt det där + neonfärjad dunjacka och byta hjälm till någon integralvariant i grälla färger så att det matchar mina vinterkiter, naturligtvis foil! (vet fan inte vad jag ska ha med mig istället för böcker. Ifall jag istället börjar att alltid ha med varm choklad (inte kaffe!) i pumptermos ala 70tal med stora blommor – är jag tillräckligt foilig då?)

• mrmille

Medlem
    5 april, 2006 vid 15:06

Tycker faktiskt den var riktigt kul (och förväntad).
    🙂

Men, jag måste tillägga att det finns foilkiters som frångår den där typen av tyskhet. Nä fan, kite är inte bara style, men det finns ju gränser.

mrmille5.jpg

• samhansson

Medlem
    5 april, 2006 vid 18:17

den bilder är sjukt tysk

• matthias

Medlem
    5 april, 2006 vid 22:36
    SamHansson wrote:
    den bilder är sjukt tysk
    undrar om han ville ”prove a point” med den bilden?
  • pjoter

Medlem
    5 april, 2006 vid 23:35

saknat dig matthias. välkommen tillbaks till steffo.

Sida 6 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.