Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Följ Master of speed på windsurfjounal
-
Följ Master of speed på windsurfjounal
Publicerad av imported_macts på 3 januari, 2008 vid 11:34Dom kör för fullt på kanalen. följ det på http://www.windsurfjournal.com. uppdateras ofta. AA och FM har kört typ 46,5 knop nu.
bjornen svarade 17 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Fasen, det här var dagens tips Mac! 48 knops vindbyar, och bra vinkel… åsså ska det blåsa mer i eftermiddag! … uj, uj, smäller det idag?
-
Nu ligger den uppe o tickar på min ena skärm… Bra tips!!
Tydligen blev AAs tid sänkt till ”bara” 47.69… Hade varit kul med en 50+ knop…
-
Ser ut som vinden ska va som bäst strax före mörkrets inbrott….
Vet att det var snack här förut som jag kan ha missat men är det nån som vet vad det kostar att va med?
Per -
@Dala Lama 436505 wrote:
Ser ut som vinden ska va som bäst strax före mörkrets inbrott….
Vet att det var snack här förut som jag kan ha missat men är det nån som vet vad det kostar att va med?
PerFörra året (2006 bör påpekas kanske så här i nyårstider)när jag och Mac TS talade med Pascal Maka i Holland så var priset 20 000kr per åkare. Men om jag inte missminner mig så är det halverat nu (rätta mig någon om jag har fel, är nämligen inte 100 på det) och då är det ju plötsligt billigt…..
-
Dala Lama;436505 wrote:nån som vet vad det kostar att va med?
PerJa tror det ligger runt 150000:- :tongue:
-
Tebaks till ämnet. Nu hoppas jag på mer vind, vinkeln verkar vara perfekt.
Ökar det nu så ryker 50 knop.
-
35 to 40 knots, 120 to 130° of angle, conditions are perfect !
Sådärja, väntar nog lite med att åka hem från jobbet nu …
-
Knatte
Gäst3 januari, 2008 vid 15:26Spännande nu…:smirk: Fast livecasten verkar slö och verkar inte lira så bra??
-
spännande .. bara 1 timme kvar innan det blir mörkt där nere verkar det som.. coolt om det fanns live sändning med video.. men det kanske kommer 2009
-
Ser inte ut o bli 50 idag… Är ganska stor skillnad på 46 och 50 trots allt…
-
@Jester 436527 wrote:
Ser inte ut o bli 50 idag… Är ganska stor skillnad på 46 och 50 trots allt…
Ja nästan 10% .. o det e inte lätt att öka 10% när man ligger så nära max.. oavsett sport..
Måste rekordet slås utomhus föresten? kan man inte fixa nån innomhus kanal med grymma fläktar som dom har när dom kör innomhus freestyle i tex ”london boatshow”
-
gäller bara o hitta en arena som är närmare 1000 meter lång… 😀
-
Knatte
Gäst4 januari, 2008 vid 08:54Verkar dåligt med vind idag :frown:
Men igår den 3 jan funkade det bättre och AA verkar vara on fire…
Albeau raises his bar to 47.69 knots !!!
The big Frenchie, Antoine Albeau,clearly hasn’t finished with bothering timekeepers and record books as 2007 morphs into 2008, posting the 3rd fastest all-category speed ever with 47.69 knots at the end of a mad day down here on the speed canal at Saintes-Maries-de-la-Mer… Here’s an organiser’s view of a day that will go down in history, with four other riders posting big personal best speeds, Valérie Ghibaudo, David Garrel, Cédric Bordes and young Thomas Gaudiot !Official results Masters of Speed January 3rd
1/ A.Albeau : 47,69 knots
2/ F.Maynard : 46,31 knots
3/ D.Garrel : 45,96 knots
4/ C. Bordes : 45,94 knots
5/ T.Gaudiot : 42,71 knots
6/ M.Poltenstein : 40,40 knots
7/ V.Ghibaudo : 39,93 knots
8/ A.Baldini : 38,88 knots
9/ C.Bornemann : 38,79 knots
10/ H.Klagges : 37,56 knots
11/ M.Raïsi : 35,89 knots
Logga in för att svara.