Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Följebåt!!!!!!!!!!!!!

• anders_hoffman

Medlem
    16 november, 2002 vid 20:12

Fartygsfakta – nya snabbfärjorna

Längd 195 m
    Bredd 25 m
    Fart 28, 5 knop
    Passagerare 1 500
    Hytter 112 hytter/300 b.
    Fordon 500 bilar / 1 600 längdmeter gods
    Höjd på bildäck 4,90 m

Här finns bilder på de fartyg de har. Klicka på Om företaget. Pressinfo och sen presservice längst ner.

Det är de båtar som finns de har även en tyck till sida. Ska nån kunnig person som är bra på att formulera sig och övertala folk kanske skriva några rader så vi får se om det är helt omöjligt eller om det faktist kanske skulle kunna gå att genomföra! Här är adressen till tycktillsidan. Klicka på om företaget och sen tyck till

• calle_b

Medlem
    16 november, 2002 vid 20:12

Vem tar kontakt med Destination Gotland?
    Jag har ganska mycket just nu, men kommer att satsa mycket tid på att få igång det här evenmanget. Jag har dagligen tankar om detta projekt och ska genomföra denna segling.

Anledningen till att jag gick ut på konfen med detta
    var att försöka få detta till ett stor grej. Mina visioner och drömmar är inte orealistiska, och jag kommer att göra mycket för att få dem slå in. Siktar man högt, så kommer man en bra bit. Seglingen SKA genomföras.
    Så enkelt är det. smirk.gif

Ha d gott

Ha d gott

• jonasp

Medlem
    16 november, 2002 vid 22:49

problemet är väl att de färjorna som är bra att race:a är de stora som kör nu. De ska bytas ut under vintern (det är det senaste jag har hört, det skulle egentligen skett under hösten men det är tydligen försenat).

Därför är det ganska ont om tid om du vill att surfarna ska få chans att vänta på färjan.
    28,5 kn är ju rätt klurigt att hålla, och alltså måste du ha en snabbare båt som plockar upp surfarna och kör ikapp färjan när de nya båtarna har kommit.

• kungdenknege

Medlem
    16 november, 2002 vid 23:13

Man kanske skulle bjuda in dom kära kittsurfarna också? Så får man nån att klanka på om inte annat wink.gif

• anders_hoffman

Medlem
    16 november, 2002 vid 23:32

De gamla båtarna gick ju i 18-19 knop vilket är en ganska perfekt fart att race:a med. Men om det är som du säger att de ska byta ut dessa mot 30-knopsmonster så kan det ju lätt bli lite problematiskt.

/Anders

• fjant

Medlem
    17 november, 2002 vid 10:12

Upp till 20 knop är ju faktiskt en realistisk hastighet. Då får man ju en chans att stanna och vila några minuter emellanåt…

Otroligt cool id’e, förresten!

/Fjant

• anonym-anvandare

Medlem
    17 november, 2002 vid 15:32

Det kitades mellan danska Anholt och fastlandet i sommras… det e en rätt fet sträcka det!

läs:
    http://www.surfersparadise.nu/arnholt.html

/Johan

• draaaag_eller

Medlem
    17 november, 2002 vid 17:01

Snarare kanske trossfärja är rimligt. Stretan är skumpig i sjön, bara “cool” i efterhand…
    Men fixar någon båt kan jag köra!

Lycka till

• sebbe

Medlem
    17 november, 2002 vid 17:22

Vi hade årsmöte på Svenska Brädseglarförbundet i helgen och beslöt faktist på att satsa att försöka ordna en lång distance race nästa år, iom att förra årets försök mellan åland och öresund hade lyckats att få bra media bevakning.

En tilltänkt bana är göteborg-danmark, men en sväng till Gotland kunde definitivt vara coolt!
    Jag föreslår att ni tar kontakt med SBF om ni vill satsa på en sådan tävling. Iom att vi försöker hålla en bra kontakt med media och satsar mycket på att fylla TV rutan med vindsurfing, så tror jag att vi tjänar på att jobba på “enad front”. Vi försöker i så fall att med några goa gubbar som Robban, Rappe, Olausson och ev Bringdal.

Jag tycker att det vore kanon om ni som är intresserade att organisera detta kontaktar vår nya ordförande Robert Åberg 0703-62 10 54

Hang Loose!

Sebastian
    Kassör SBF
    sebastian.archambeaud@unilever.com

• anonym-anvandare

Medlem
    17 november, 2002 vid 18:29

KÖR FÖR F-N KÖR
    1,TV3 verkar ju vara den kanal som är mest inne på segling 2, man behöver nog 3-4 följebåtar på ca 10-12 tävlande.
    3, Det vore inte helt fel å komma in till Visby havsbad med full spätta, rakt upp till afterbeach-baren /Benke

• kungdenknege

Medlem
    17 november, 2002 vid 20:37

Men om jag förstod saken rätt så handlade detta om riktig wsurf och inget fjantande med pråmar (formula).

• anonym-anvandare

Medlem
    17 november, 2002 vid 21:21

Spelar väl ingen roll vad f..n man seglar på, eller? Jag tycker att det vore roligare om det blev en segling med formula än ingen alls. Bara för att någon tror sig veta vad som är riktig vindsurfing så behöver väl inte detta påverka hela denna, ganska gamla, men hyggliga ide´? Kör på vad faan som helst, vad behövs det för båtar? Till Gotland går ganska fort, inte längre än ett ordentligt surf-pass!
    Jobba på boys!
    /wille

• oscar

Medlem
    18 november, 2002 vid 08:16

Har du testat en Formula eller? Fall inte tycker jag du ska knipa igen. mad.gif

• donpedro

Medlem
    18 november, 2002 vid 09:51

Jag tycker ideen med en isbrytare verkade mycket bra! jag ska prata men min morbror han har en bertram 35 som nog skulle kunna stå pall! vi ses snart!

• stinger

Medlem
    18 november, 2002 vid 10:43

Bäste kungdenknege, vet inte vad du har tänkt dig att använda men jag tror nog att Formula (alt stor widestyle eller gammal Raceboard) är den enda framkomliga vägen för att genomföra ett sånt här race. Här gäller att vara grymt vältränad och ha utrustning som klarar en vind som kan variera mellan 3-12 m/s.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.