Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Folkabuss som läcker olja ?

• Folkabuss som läcker olja ?

Publicerad av anonym-anvandare på 4 april, 2002 vid 18:40

Har en folkabuss 86:a caravelle som läcker lite olja. Normalt sett är det inget problem men när jag en dag ställde den i en sned brant backe droppade det som aldrig förr. Är det någon som vet om det är ett vanligt fel att dom börjar läcka olja och i så fall vad man kan göra åt det?
    Aloha & Hang Loose //Criss

http://www.surf.to/windsurfbeach

judo-freddan svarade 21 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2002 vid 15:48

Hmm…låter som den kan läcka vid packboxen vid vevaxeln bak, eftersom det läcker när den står i vinkel.
    Vet inte om du kan byta den på plats, sitter bakom remskivan (bak på bilen) och det sitter en bakom svänghjulet (mot växellådan)Får se om du kan lokalisera läckaget, och eventuellt plocka ut motorn.
    Lycka till.

/tobbe

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 06:49

Tjenare

Kolla även oljetrycksgivaren. där läcker det från min Transporter.

Surfbulten

• anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2002 vid 01:37

Jag hade en läcka på min folkabuss ifrån ventilkåpan.
    Den hade rostat sönder, förmodligen pga av läckande glykol eller liknande. Läcker den ifrån mitten på motorn eller lite på sidan?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2002 vid 20:18

det läcker från sidan. Kylarvattnet läcker förresten oxå, har inte lyckats hitta läckan. *ler* det går snabbt utför.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 februari, 2003 vid 21:58

Det finns INTE en folkabuss som INTE läcker olja!

• Johan!!

Gäst
    13 februari, 2003 vid 02:15

Men… Så länge det läcker ut olja så måste det ju finnas lite kvar på insidan?
    Så det är lugnt.

//Johan

• judo-freddan

Medlem
    13 februari, 2003 vid 12:44

Det felet har jag också haft. Kolla givaren alltså! Den sitter bakåt under vattenpumpen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Folkabuss som läcker olja ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.