Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › För dig som vill avancera din kiting.
-
För dig som vill avancera din kiting.
Publicerad av miketk på 11 maj, 2007 vid 11:02Jag kommer hålla kitekurser för dig som vill lära dig nya tricks.
Du kanske vill snabba på utveklingen ?
Behöver kanske fintona din utrustning ?
Eller helt enkelt vill ha massa tipps ?Jag har 5 års kite erfarenhet och kör världskuppen. Ranking 2006 5a,
Så vad du än vill lära dig så fixar jag det.Kurserna kommer pågå i 3h och kostar 600:-/per person
Vill du ha helt privat lektioner 1500:-/3hBehöver du låna utrustning så kostar det 300kr extra.
Boka på email: mike@mikeblomvall.com
Mike The Knife Blomvall
hugeo svarade 17 år, 5 månader sedan 23 Medlemmar · 42 Svar -
42 Svar
-
ahh nice, no more days of just riding back and forward… deadman kiteloop coming up!
-
Var har det här med nöjet att hjälpa och hjälpas i en traditionell vänskaplig sportsanda tagit vägen.
Nä följ tidens tand och slå mynt av allt och förbli en molekyl i universums kalla evighet.
-
haha det e väl klart som fan man ska ta betalt.. stå i vattnet flera timmar och lära ngn annan vem faan vll göra det gratis .. men ja tror nog gärna han svarar på frågor hur du ska göra . gratis..
-
@tetras 382668 wrote:
Var har det här med nöjet att hjälpa och hjälpas i en traditionell vänskaplig sportsanda tagit vägen.
Nä följ tidens tand och slå mynt av allt och förbli en molekyl i universums kalla evighet.
yeah come on world class kitesurfers have better things to do than invest their time where it doesnt make money….
Like asking a lawyer for free legal advice hahaha
-
:ooo: Oj, oj det verkar som vi trampat på en öm tå här.
Lite idieell klubbverksamhet och ett Svenskt förbund vore nog inte helt fel som en motpol för att driva sporten och den allmäna kompetensen framåt här i Sverige.:wink:
-
@tetras 382767 wrote:
:ooo: Oj, oj det verkar som vi trampat på en öm tå här.
Lite idieell klubbverksamhet och ett Svenskt förbund vore nog inte helt fel som en motpol för att driva sporten och den allmäna kompetensen framåt här i Sverige.:wink:
Det finns vissa här i landet som just jobbat med att driva den allmäna kompitensen frammåt för kite Sverige de senste 8 åren och det vore ju rent ut sagt korkat av oss att göra det gratis. Mike och några andra har tagit ett stort ansvar i utvecklingen av kitesurfing i detta land och det är självklart att vi skall kunna ta betalt för det.
Bara för att jag är med i en tennisklubb och vill bli bättre så får jag inte lektioner gratis för det eller?? Om du vet någon sådan klubb så hör av dig för jag suger i tennis och vill bli bättre men har inte råd att betala.
Nopp nu har jag inte tid med detta för det står sex jävligt sugna nybörjare som vill betala för att lära sig kite här. -
Tycker vi ska va glada att nån på den nivån erbjuder sig att lära ut det han kan. Att det alltid ska gnällas på allting här, jag fattar det inte..
-
Vill man lära sig handle pass eller nåt annat svårt så är det bara att titta på lite film och gå ut och öva, enda sättet. Det där med att fintona utrustningen åt folk är däremot en mycket bra idé! Fattar inte hur folk kan köra med fabriksinställningarna.
-
tror de hade varit asgött att ha nån som säger va man gör för fel.
ett ännu bättre steg tror jag hade varit att filma så man kan se sig själv å sen diskutera utifrån det vad man gör för fel.
-
@pjoter 382845 wrote:
tror de hade varit asgött att ha nån som säger va man gör för fel.
ett ännu bättre steg tror jag hade varit att filma så man kan se sig själv å sen diskutera utifrån det vad man gör för fel.
Körde det med tanten innan men det funkade så där. Tog sådan tid att rigga upp ljus och kamera i verkstaden och vinklarna var svåra att få till så jag erbjöd Sam att filma men då fick tjejen nog. Så nu har jag mycket mera tid för kitesuuuuuuuuuurfing
-
@Dalen 382907 wrote:
Körde det med tanten innan men det funkade så där. Tog sådan tid att rigga upp ljus och kamera i verkstaden och vinklarna var svåra att få till så jag erbjöd Sam att filma men då fick tjejen nog. Så nu har jag mycket mera tid för kitesuuuuuuuuuurfing
Klockrent. Hahaha
-
@Dalen 382907 wrote:
Fick ni till 360 innan hon flydde fältet då?
-
@MikeTK 382488 wrote:
Jag kommer hålla kitekurser för dig som vill lära dig nya tricks.
Du kanske vill snabba på utveklingen ?
Behöver kanske fintona din utrustning ?
Eller helt enkelt vill ha massa tipps ?Jag har 5 års kite erfarenhet och kör världskuppen. Ranking 2006 5a,
Så vad du än vill lära dig så fixar jag det.Kurserna kommer pågå i 3h och kostar 600:-/per person
Vill du ha helt privat lektioner 1500:-/3hBehöver du låna utrustning så kostar det 300kr extra.
Boka på email: mike@mikeblomvall.com
Mike The Knife Blomvall
Låter som ett bra erbjudande btw. Nu ska man bara ha lite tid att överhuvudtaget ta sig ut till vattnet…
Logga in för att svara.