Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing För dig som vill avancera din kiting.

• kasimir

Medlem
    15 maj, 2007 vid 20:29

@mjersen 383444 wrote:

har testat detdär med bom i träd.. men om man skulle tappa bommen helt e det inte jävligt lätt o landa med skallen först rakt ner på marken?? inte allt för skönt

No pain no gain.
    Har fått magplask nån gång men man kan andas igen efter ett par minuter.

• gurra_g

Medlem
    16 maj, 2007 vid 10:48

@Pepä 382836 wrote:

Vill man lära sig handle pass eller nåt annat svårt så är det bara att titta på lite film och gå ut och öva, enda sättet. Det där med att fintona utrustningen åt folk är däremot en mycket bra idé! Fattar inte hur folk kan köra med fabriksinställningarna.

Vad innebär det här med att fintona kiten? Är det bara att korrigera linlängden så att kiten inte bakstallar när man har bommer max nerdragen? Finns det mer pill som man inte vet om när det gäller flatkite?

• pepa

Medlem
    16 maj, 2007 vid 14:43

A jag menar dig min lille äppelskrutt.

• patrikol

Medlem
    16 maj, 2007 vid 15:13

@psychonauten 382830 wrote:

Tycker vi ska va glada att nån på den nivån erbjuder sig att lära ut det han kan. Att det alltid ska gnällas på allting här, jag fattar det inte..

Håller med fullständigt!

• skotten

Medlem
    16 maj, 2007 vid 23:01

@patrikol 383719 wrote:

Håller med fullständigt!

agreed patricol.. talk about a bunch of whining homos….

I think it could be a touch of envy

• martent

Medlem
    16 maj, 2007 vid 23:12

vad är f16

• skotten

Medlem
    16 maj, 2007 vid 23:45

backroll kiteloop

• martent

Medlem
    16 maj, 2007 vid 23:48

ha då kan jag en f16

• skotten

Medlem
    16 maj, 2007 vid 23:49

you sexy swine with a hot girlfriend that has a surfshop….. talk about rubbing salt in the wounds…. hahaha

• snygging

Medlem
    17 maj, 2007 vid 07:19

@skotten 383823 wrote:

backroll kiteloop

oikrokad skall det väll vara för att kallas f16? (men jag tror inte kiten behöver vara under åkaren i luften eller?)

• gh0st

Medlem
    17 maj, 2007 vid 08:03

@snygging 383831 wrote:

oikrokad skall det väll vara för att kallas f16? (men jag tror inte kiten behöver vara under åkaren i luften eller?)

Korrekt.

“The F-16 is an Unhooked Back Roll with an Up-Loop Kiteloop at the same time.”
    “Inventor: Bertran Flury”

Från PKRA’s hemsida.

• hugeo

Medlem
    17 maj, 2007 vid 09:07

jag tycker backside front tji loop to front moobe e snyggare asså

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing För dig som vill avancera din kiting.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.