Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing För dom som kör os x…

• star

Medlem
    30 juli, 2005 vid 13:38

Nä!

• po525h

Medlem
    30 juli, 2005 vid 14:10

bra grej..

• guppy

Medlem
    30 juli, 2005 vid 19:11

Spännande. Har inte uppgraderat till 10.4 än, men väntar med spänning.

• go_catch_a_wave

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 21:37

Gött som f-n ju… bara att trycka F12 och vips så ser man hur danskarna tror att det blir.
    Är det svårt att pilla ihop en widget?
    Finns några lokala sidor som hade varit kul/användbart att hämta info ifrån.

Finns det nån tutorial för dummies, eller ska jag ge upp direkt?
    /Daniel

• mrmille

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 22:17

det finns ju en inbyggd för väder

verkar täcka de flesta orter. ,em skriv dem med gemener och utan åäö wink.gif

• go_catch_a_wave

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 22:38

Den som är inbyggd visar temp i storstad, inte vindprognos med styrka och riktning med tre timmars intervall. Jag är inte intresserad av hur varmt eller kallt det är i Stockholm eller Göteborg, inte heller om det är sol eller mulet eller ösregn för den delen, jag vill veta om det kommer att blåsa, eller om det blåser just nu.

Tack ändå.
    grin.gif

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 23:00

kan man javascript, css å html så e det busenkelt, jag faller på att jag inte kan ngn java men…
    Att visa bilder så som i dmi widgeten jag gjorde är dock inte jättesvårt, vilka prognoser är det du letar efter?

• go_catch_a_wave

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 20:21

Det hade varit kul att göra en widget som visar medel och max från http://www.stss.nu/weather, och en som visar medel och max från http://www.marstrandsit.se .(och riktning givetvis)
    Vad det gäller prognoser tycker jag det räcker med DMI. Har suttit och tittat runt lite för mycket på olika vädersidor, och det tenderar att man står i en vindstilla vik för att man trodde på den mest optimistiska… tongue.gif
    Danskarnas sida är bra tycker jag, förutom att dom har taskig färgkoordination, vem som helst hade ju kunnat välja bättre färger än dom som dom har på sina vindkartor.
    Tittade lite i Macworld, och css, HTML, javaskript, PNG och plist får mig att inse det att ens livstid på jorden är lite för kort för att minska sin okunskap på alla fronter. Så omständigt är det ju inte att klicka på en länk i bokmärkesraden.. grin.gif
    Men stor credo till dig Ola_P som snickrat ihop allas vår DMI till en sån där widget.

• go_catch_a_wave

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 20:37

Jepp
    den inbyggda för väder visar 34 grader celcius imorgon i Göteborg, och på TV4 nu så var prognosen vid 14tiden 20gr.
    Så den kan man nog ta med en nypa salt grin.gif
    /Daniel

• ola_p

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 22:22

stss är föredömligt kommenterad kod, så det skall nog vara möjligt att fixa ett regex för att plocka värdena…

den andra är lite klurigare, men det borde jag klara att fixa..

ordna en bakgrund och påmin mig så ska jag se om jag kan sno ihop nått när jag kommer tillbaka från danmark!

• mangans

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 22:33

Ola, Jag tänkte bara höra om du kan lägga upp dmi widgeten igen? Länken funkar inte längre…

• ola_p

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 06:58

Kan ha att göra med att jag tagit bort den därifrån…

Får leta igenom gömmorna och se om jag fortfarande har något liggandes… Eller om någon annan har kvar den.

• mangans

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 19:33

Okey! Ingen som ligger och trycker på den?

• ola_p

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 20:31

Sådär, nu funkar länken igen.

Har dock ingen koll på om det är en fungerande version som ligger där. Har avaktiverat dashboard sen länge.

• mangans

Medlem
    14 oktober, 2006 vid 22:56

Den verkar fungera! Tack så mkt!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing För dom som kör os x…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.