Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › För dom som kör os x…
-
För dom som kör os x…
Publicerad av ola_p på 30 juli, 2005 vid 13:21Fixade en dmi widget när jag hade lite lite att göra en stund.. Den är långt ifrån perfekt, man får ladda om den manuellt när man vill ha nya kartor etc. men den fungerar iaf..
http://0la.corruptspace.com/dmi.wdgt.zipEller e jag helt ensam om att köra mac?
johanc svarade 18 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Spännande. Har inte uppgraderat till 10.4 än, men väntar med spänning.
-
Gött som f-n ju… bara att trycka F12 och vips så ser man hur danskarna tror att det blir.
Är det svårt att pilla ihop en widget?
Finns några lokala sidor som hade varit kul/användbart att hämta info ifrån.Finns det nån tutorial för dummies, eller ska jag ge upp direkt?
/Daniel -
det finns ju en inbyggd för väder
verkar täcka de flesta orter. ,em skriv dem med gemener och utan åäö
-
Den som är inbyggd visar temp i storstad, inte vindprognos med styrka och riktning med tre timmars intervall. Jag är inte intresserad av hur varmt eller kallt det är i Stockholm eller Göteborg, inte heller om det är sol eller mulet eller ösregn för den delen, jag vill veta om det kommer att blåsa, eller om det blåser just nu.
Tack ändå.
-
kan man javascript, css å html så e det busenkelt, jag faller på att jag inte kan ngn java men…
Att visa bilder så som i dmi widgeten jag gjorde är dock inte jättesvårt, vilka prognoser är det du letar efter? -
Det hade varit kul att göra en widget som visar medel och max från http://www.stss.nu/weather, och en som visar medel och max från http://www.marstrandsit.se .(och riktning givetvis)
Vad det gäller prognoser tycker jag det räcker med DMI. Har suttit och tittat runt lite för mycket på olika vädersidor, och det tenderar att man står i en vindstilla vik för att man trodde på den mest optimistiska…
Danskarnas sida är bra tycker jag, förutom att dom har taskig färgkoordination, vem som helst hade ju kunnat välja bättre färger än dom som dom har på sina vindkartor.
Tittade lite i Macworld, och css, HTML, javaskript, PNG och plist får mig att inse det att ens livstid på jorden är lite för kort för att minska sin okunskap på alla fronter. Så omständigt är det ju inte att klicka på en länk i bokmärkesraden..
Men stor credo till dig Ola_P som snickrat ihop allas vår DMI till en sån där widget. -
Jepp
den inbyggda för väder visar 34 grader celcius imorgon i Göteborg, och på TV4 nu så var prognosen vid 14tiden 20gr.
Så den kan man nog ta med en nypa salt
/Daniel -
stss är föredömligt kommenterad kod, så det skall nog vara möjligt att fixa ett regex för att plocka värdena…
den andra är lite klurigare, men det borde jag klara att fixa..
ordna en bakgrund och påmin mig så ska jag se om jag kan sno ihop nått när jag kommer tillbaka från danmark!
-
Ola, Jag tänkte bara höra om du kan lägga upp dmi widgeten igen? Länken funkar inte längre…
-
Kan ha att göra med att jag tagit bort den därifrån…
Får leta igenom gömmorna och se om jag fortfarande har något liggandes… Eller om någon annan har kvar den.
-
Sådär, nu funkar länken igen.
Har dock ingen koll på om det är en fungerande version som ligger där. Har avaktiverat dashboard sen länge.
Logga in för att svara.