Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › för feta våtskor för stropparna, vad göra?
-
för feta våtskor för stropparna, vad göra?
Publicerad av gangsta_erik på 26 november, 2003 vid 21:20Jag har ett helvete att få in mina fötter i stropparna när jag har våtskor på trots jag spänt ut de maximalt…vad göra? Funkar hyfsat på land men när man ligger i vattnet och plaskar är det torsk så det heter duga, finns det något trix förutom att köpa större stroppar?
gangsta_erik svarade 20 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
ta tag i grabhandlet?
ett sätt att få i fötterna längre kan vara att tejpa med paccktejp (typ brun posttejp) då glider fötterna lättare, både in och ut iofs -
Jo, samma som med tejp – lite friction – är att dra plastkassar på fötterna. Systembolaget har bra storlek.
Det ser inte bra ut men är cool.
Mypa
-
Sätt distanser under stopparna och skaffa längre skruvar… det har funkat för andra ; )
//Pan
-
köp Da Kine stroppar sånna ja har på min planak jevla bra
-
Spreja teflon eller silicon (glidspray) på skorna.
-
Något tips på nåt bra att använda som distanser?
De måste väl vara hyffsat mjuka, annars kan det nog bli risk för en del skavsår… -
verkar som man som vanligt kommer långt med lite vaselin och gaffa-tejp hehe.
-
Sånn plast Skärbräda i lagom stora fyrkanter… finns på ikea för en spottstyver ; )
//Pan
-
Någon som vet vad det är för skruv man ska köpa? Är det mm eller tum
-
Ja, det är ett helvete att hitta rätt skruv. Det man ska ha är Amerikansk kvart-tums-skruv med gles gänga. Den utgick ur svensk standard 1968 eller så, men en vanlig järnhandel brukar ändå ha sådana fast bara i galvat, och en längd (som är lite för lång). Dessutom bara som bult eller vad det kan heta.Dvs en sån som du får dra i med skiftnyckel eller hylsa.
Fyra sådana kostar på en järnhandel ca 5 kr, men annars har din lokala wakeboard-försäljare rätt sorts skruv med plast-skalle som man kan dra åt med näven. Fyra sådana brukar kosta ca 70 kr./Rasmus
-
hittade rätt skruv och satte m12 mutter + bricka som distans, ska prova skiten imorgon bara det blåser…
Logga in för att svara.