Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing för feta våtskor för stropparna, vad göra?

• för feta våtskor för stropparna, vad göra?

Publicerad av gangsta_erik på 26 november, 2003 vid 21:20

Jag har ett helvete att få in mina fötter i stropparna när jag har våtskor på trots jag spänt ut de maximalt…vad göra? Funkar hyfsat på land men när man ligger i vattnet och plaskar är det torsk så det heter duga, finns det något trix förutom att köpa större stroppar?

gangsta_erik svarade 20 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • ian

Medlem
    26 november, 2003 vid 21:28

ta tag i grabhandlet?
    ett sätt att få i fötterna längre kan vara att tejpa med paccktejp (typ brun posttejp) då glider fötterna lättare, både in och ut iofs smirk.gif

• kotivoito

Medlem
    26 november, 2003 vid 22:24

Jo, samma som med tejp – lite friction – är att dra plastkassar på fötterna. Systembolaget har bra storlek.

Det ser inte bra ut men är cool.

Mypa

• anonym-anvandare

Medlem
    26 november, 2003 vid 22:38

men lägg ner att du fortfarande orkar mypa.

• kitelife

Medlem
    26 november, 2003 vid 23:03

Sätt distanser under stopparna och skaffa längre skruvar… det har funkat för andra ; )

//Pan

• niklas82

Medlem
    26 november, 2003 vid 23:43

smart !!!

• rambo_johnson

Medlem
    27 november, 2003 vid 00:53

köp Da Kine stroppar sånna ja har på min planak jevla bra

• anonym-anvandare

Medlem
    27 november, 2003 vid 03:42

Spreja teflon eller silicon (glidspray) på skorna.

• nick

Medlem
    27 november, 2003 vid 08:23

Något tips på nåt bra att använda som distanser?
    De måste väl vara hyffsat mjuka, annars kan det nog bli risk för en del skavsår…

• gangsta_erik

Medlem
    27 november, 2003 vid 15:08

verkar som man som vanligt kommer långt med lite vaselin och gaffa-tejp hehe.

• kitelife

Medlem
    27 november, 2003 vid 15:29

Sånn plast Skärbräda i lagom stora fyrkanter… finns på ikea för en spottstyver ; )

//Pan

• guran

Medlem
    27 november, 2003 vid 15:39

Någon som vet vad det är för skruv man ska köpa? Är det mm eller tum confused.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 november, 2003 vid 16:30

Ja, det är ett helvete att hitta rätt skruv. Det man ska ha är Amerikansk kvart-tums-skruv med gles gänga. Den utgick ur svensk standard 1968 eller så, men en vanlig järnhandel brukar ändå ha sådana fast bara i galvat, och en längd (som är lite för lång). Dessutom bara som bult eller vad det kan heta.Dvs en sån som du får dra i med skiftnyckel eller hylsa.
    Fyra sådana kostar på en järnhandel ca 5 kr, men annars har din lokala wakeboard-försäljare rätt sorts skruv med plast-skalle som man kan dra åt med näven. Fyra sådana brukar kosta ca 70 kr.

/Rasmus

• gangsta_erik

Medlem
    29 november, 2003 vid 13:45

hittade rätt skruv och satte m12 mutter + bricka som distans, ska prova skiten imorgon bara det blåser… smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing för feta våtskor för stropparna, vad göra?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.