Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › för hög vikt på brädan!!!
-
Var kommer det ut vatten?, bara ur luftskruvshålet eller kommer det från lagningarna med? Låt brädan ligga några dar till så kanske den går ner ännu mer i vikt…
-
Jo, jag vet. Men vad fasen, vad är lösningen?
Har faktiskt postat frågan på Fanatics, Starboards och Neil Pryde Mauis forum.
Det känns ju lite feltänkt att kärnan i en windsurfingbräda suger upp vatten, eller?
Finns det frigolit-liknande material som till låg vikt och formbarhet inte tar upp vatten? Eller kan man kanske lägga någon tunn, seg film runt frigoliten för att undvika att den tar upp vatten?
Jag tycker i alla fall att det är rätt kass att en minimal skada kan leda till att brädan i stort sett blir förstörd endast pga att kärnan tar upp vatten…
Har till och med läst om fotstroppspluggar som genom felaktig konstruktion gjort att brädan tagit upp vatten, det är ju inge vidare och dessutom ett betydligt mindre problem om brädan helt enkelt inte tar upp vatten.
Surfa På!
-
Jag har en såndär automatisk luftskruv, sitter mellan främre stropparna, behöver aldrig tänka på saken – brädan torkar ut mellan användningarna…
behöver liksom aldrig pilla o hålla på
Skulle dock inte tro att det kommer in nåt vatten ändå, mina lagningar rockar…/m
-
När jag var mindre vet jag att vi byggde små leksaks-segelbåtar av nått gulorange isoleringsmatrial som var nästan lika lätt som frigolit. Tror vi målade båtarna innan vi seglade med dem i vatten, men jag tror vi körde nån av dem utan målning och har för mig att det inte drog åt sig vatten. Det matrialet skulle man ju kunna ha i brädan, men det kanske är för tungt och dyrt att ha? Tror det satt limmat mot en gipsskiva när man köpte det, om nån känner igen det.
-
ta d lugnt nicklas…
har du vägt brädan tidigare på just den vågen du vägde på nu sist?
lägg den bara upp o ner ett par dagar så e d lugnt.
Du kommer garanterat inte märka nån skillnad… o några mängder vatten har du nog inte i den.
VIll du vara säker så lägg den på samma sätt som nu när du slutar segla för säsongen…
måste du verklgen komma ner dom 0,5kilon… sätt dig på dass o skit ordentligt…så går du garanterat ner 1kg…
Logga in för att svara.